יום רביעי, 27 במאי 2015

עוגת גבינה ומשמשים



עוגה בחושה, קלה מאוד להכנה. אין צורך להפעיל מיקסר. מספיק קערה ,כף ומצב רוח טוב
בסיס העוגה הנו עוגה לבנה,השתמשתי במתכון של 
רציתי בסיס קליל ולא פריך כמו בפאי . מלית גבינה מעודנת שמעליה משמשים טריים (אפשר גם אפרסקים ,פירות יער או פרי משומר)


חומרים לתבנית בקוטר 24 ס"מ

עוגת בסיס
120 גרם סוכר (1/2 כוס)
50 גרם חמאה מומסת (לא רותחת!)
60 מ"ל שמן (1/4 כוס)
2 ביצים גודל M
125 גרם גבינה לבנה 5%
175 גרם קמח (1/4 1 כוסות)
5 גרם אבקת אפייה (1/2 שקיק)

מלית גבינה
225 גרם גבינת שמנת 25%  
250 גרם גבינה לבנה 5%
120 גרם סוכר (1/2 כוס)
2 ביצים גודל M
5 כפות קורנפלור

8-10 משמשים טריים ( או משומרים או פרי אחר טרי או משומר שאתם אוהבים)

אופן הכנה
לשמן היטב בחמאה את התבנית, (אני אוהבת להניח על תחתית התבנית נייר אפייה כך קל יותר לשחרר את העוגה לאחר הצינון כשרוצים להעביר אותה לצלחת הגשה)
לחמם תנור ל- 160 מעלות

עוגת בסיס
לנפות קמח עם אבקת אפייה לתוך קערה גדולה. להוסיף סוכר ולערבב עם כף. ליצור גומה
בתוך הגומה יש לשים ביצים,גבינה לבנה,חמאה מומסת ושמן.
לערבב היטב עם כף לקבלת תערובת אחידה. להעביר את התערובת לתבנית כאשר משאירים שוליים עבים בגובה של כשני ס"מ של התערובת על מנת שיהיה לנו מקום להכניס את מלית הגבינה

מלית גבינה
לערבב עם מטרפה את הגבינות,להוסיף סוכר,ביצים וקורנפלור . לערבב היטב לקבלת תערובת אחידה וחלקה ללא גושים
להעביר את מלית הגבינה לתבנית  וליישר
לחצות את המשמשים ולסדר אותם בעדינות על מלית הגבינה
להכניס לתנור שחומם מראש ל- 160 מעלות כשעה
לצנן את העוגה היטב. להכניס למקרר .
לשחרר את העוגה מהתבנית רק אחרי שהייתה במקרר לפחות 5 שעות.
את העוגה יש לאחסן במקרר





20 comments:

  1. רותי שמעוני28 במאי 2015 בשעה 10:55

    רויטל, פשוט נהדר. עוגה כלבבי. והיא גם קלה להכנה. יותר מזה אני לא צריכה. שומרת את המתכון כדי להכין בקרוב. לא חושבת שהמשמשים יחכו לי. חחחח. יבורכו ידייך.

    השבמחק
  2. רויטל פשוט מושלם ,אוהבת מאוד את השילוב גבינה ומשמש ,בכלל הפרי האהוב עלי ,
    יום טוב ותודה על עוד מתכון מושלם ♥

    השבמחק
  3. נפלא..עוגה נהדרת ואצלי אין קונים לעוגות עם פירות,אני יכין אקח פרוסה ואת השאר אתן לשכנה♥

    השבמחק
  4. ממש יופי של עוגה :) אהבתי את השילוב שלך של עוגת גבינה בחושה עם פירות
    והיא גם ניראית מאדדדדדדדדדדדד מזמינה!!

    השבמחק
  5. אפשר להמיר חלק מהגבינת שמנת לגבינה 9%?

    השבמחק
    תשובות
    1. גבינה 9% מכילה המון נוזלים יחסית לגבינת שמנת. אם תסנני את הנוזלים מהגבינה הלבנה 9% תקבלי גבינת שמנת :) כן אפשר להמיר את גבינת השמנת בגבינת כנען רק אז יתקבל מרקם מעט אחר אך עדיין טעים מאוד
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  6. אפשר להחליף את המשמש בנקטרינה?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ליאת
      אפשר נקטרינות רק שלא יהיו רכות מידי
      ולא אפרסק כי הוא מיימי מידי לעוגה הזאת
      דובדבנים גם ישתדכו מצוין לגבינה כאן
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. היי רויטל.האם זה יהיה קריטי אם אני יכין את העוגה הזו עם ביצים L.אשמח לקבל את תשובתך

      מחק
    3. בוקר אור :)
      קריטי לא אבל עדיף ביצים גודל M. או ביצה וחצי L
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  7. תודה רבה רויטל על תשובתך המהירה.שיהיה לך יום נפלא

    השבמחק
  8. שלום רב. זו פעם ראשונה שאני מכינה עוגת גבינה. ויש לי מספר שאלות. 1. באיזה סוג גבינת שמנת 25% עדיף להשתמש? 2. יש לי תבנית אפייה מתפרקת של 26-28 ס"מ קוטר. האם עלי להגדיל כמויות? מבחינת בסיס וממליץ הגבינה? 3. האם התנור צריך להיות ממש חם כשמכניסים את העוגה לתנור? האם בסיום האפייה להוציא ישר את העוגה מהתנור או להיפך להשאיר את זה בתנור? פשוט מפחדת שתצנח לי. 4. שאלה נוספת , האם לאפות בטורבו??? 5. אם אני מבינה נכון אני בכלל לא מערבלת עם מיקסר את הבסיס. הייתכן??(יש לי מיקסר ידני קטן. האם זה יהרוס אם אעשה את זה עם מיקסר-ערבול הבסיס?) סליחה על הפצצת השאלות. אני פשוט רוצה להכין את העוגה לתחרות שבועות בעבודה של בעלי. ורוצה שיצא מושלם. תודה רבה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      1.לקרוא היטב את הוראות ההכנה והמצרכים ולהכין את הכל מראש
      2.גבינת שמנת שטעימה לך לא משנה של איזה חברה
      3.אני לא ממליצה להכין את העוגה גדולה יותר ,היא תהייה עמוסה מידי ופחות יפה
      4.לא אופים בטורבו עוגות גבינה!
      5.תמיד מחממים את התנור מראש לפחות 10 דקות לפני שמכניסים את העוגה לתנור יש להדליק את התהנור ולכוון לטמפרטורה שכתובה במתכון
      6.לא משאירים את העוגה בתנור לאחר זמן האפייה - היא תתייבש ולא תהייה טעימה
      7.את הבסיס הזה אין צורך לערבל במיקסר כי זו עוגה בחושה קלה להכנה - זה חלק מהרעיון במתכון:)
      8.בהצלחה בתחרות
      רויטל

      מחק
  9. נראית עוגה מיוחדת וטעימה ביותר. אכין לחג השבועות. 😋

    השבמחק
  10. שלום. האם ניתן להחליף את המשמש באפרסק משומר מסונן? אם כן כמה חצאים? תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      בהחלט אפשר להשתמש בפירות משומרים
      לסנן מהנוזל ולהשתמש לדעתי בכל מה שיש בקופסה כל שני חצאים זה כמו פרי שלם מניחה שזה יצא בערך כ-8-10 יחידות לקופסה
      בהצלחה וחג שמח
      רויטל

      מחק
  11. היי. לא הבנתי איך אני משאירה שוליים גבוהים. הרי כשאני אמזוג את הבלילה לתבנית היא תשתטח
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      הבלילה לא נוזלית כמו מים או חלב
      הבלילה סמיכה וניתן מעט להצמיד אותה לדפנות כדי שמלית הגבינה תשקע באמצע והדפנות יהיהו של הבסיס ולא של הגבינה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...