יום רביעי, 17 ביולי 2013

בייגלה ירושלמי

את המתכון ללחמניות שאני מכינה כל השנה לילדים לבית הספר אתם כבר מכירים, 
אך עם הבייגלה שאני מכינה עוד לא ערכתי לכם היכרות.
הבייגלה כייפי להכנה, יש לו בצק רך ונעים,זמן התפחה קצר יותר מזה של הלחמניות,
וכייף לגוון בטעמים של הציפוי.



מקור המתכון כאן בייגלך תחנה מרכזית של סמדר מוואלה. מתכון שאני מכינה שנים רבות,אהוב מאוד אצלי במשפחה ערכתי מעט שינויים במתכון והנה הוא לפניכם

חומרים (כ- 12-14 יח')

1 ק"ג קמח
3 כפיות שמרים יבשים או 25 גר' שמרים טריים
2 כפות סוכר
1 כף מלח
1/4 כוס שמן
500 - 600 מ"ל מים ( 1/2 2 - 3 כוסות)

ציפוי
1/4 כוס חלב או מים
שומשום,זעתר,פרג,קצח איזה ציפוי שאוהבים

אופן הכנה
בקערת מערבל עם וו לישה מערבבים יחד קמח,סוכר ושמרים. מוסיפים מחצית מכמות המים,ממשיכים לערבל במהירות נמוכה, מוסיפים שמן ומלח ואת המים שנותרו.
מערבלים במהירות בינונית כ- 10 דקות לקבלת בצק רך וגמיש ומעט דביק. אם הבצק מאוד דביק מוסיפים קצת קמח. הבצק יוצא רך מאוד וגמיש וזה בסדר גמור
מעבירים את הבצק לקערה משומנת,הופכים את הבצק בקערה שהשמן יעטוף את הבצק מכל צדדיו. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים חצי שעה.

לאחר חצי שעה מעבירים את הבצק למשטח עבודה(לא צריך לקמח הבצק משומן היטב) ומחלקים את הבצק ל- 12 חתיכות. יוצרים כדור מכל חתיכת בצק.

איך עושים צורה של בייגלה?
 יוצרים חור באמצע כדור הבצק ומרחיבים את החור לקבלת צורה של בייגלה. (יש עוד דרך שבה יוצרים גלילים באורך של כ- 15 עד 20 ס"מ ואז מחברים את הקצוות)
אצלי בבית אוהבים את הבייגלה עגול ושמנמן אם אתם אוהבים את צורת הבייגלה הירושלמי פשוט עושים בייגלה יותר צר וארוך עם חור גדול.

מרפדים תבנית בנייר אפייה מפזרים מעט קמח על התבנית ומניחים את הבייגלה עם רווחים בניהם שיהיה להם מקום לתפוח.
מורחים את הבייגלה בחלב או מים ומפזרים מעל את התוספת הרצוייה.
לבייגלה עטוף בשומשום,טובלים את הבייגלה בחלב ואז בשומשום משני הצדדים
מעבירים לתבנית. זמן התפחה כחצי שעה




אפשרות נוספת היא להכין בייגלה קטנים,מיני בייגלה.


ומקלות בייגלה הם חטיף נהדר לאירוח,מסיבות ופינוקים לבית


מחממים תנור ל-240 מעלות כעשר דקות לפני שהבייגלה מוכן לאפייה.
אופים כ- 15 עד 20 דק' לקבלת בייגלה בצבע זהוב יפה.
חשוב לשים את התבנית במסילה התחתונה של התנור ולקראת סוף האפייה אם הבייגלה לא תפס מספיק צבע,להעלות למסילה האמצעית.
אם אוהבים ציפוי פריך מעבירים לצינון על רשת.
לקבלת מרקם רך יש לכסות את הבייגלה במגבת לאחר שהעברנו אותו לרשת צינון.






109 תגובות:

  1. אני כמעט מריחה את הריח שלהם דרך המסך!!
    מאדדדדדדדדדדד אוהבת בייגלה ירושלמי (אבל לא מכינה הרבה משום מה), ואני חושבת שזה מאד יתאים לי בזמן הקרוב. יש לי כבר רעיון מתי להכין.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום.
      האם אפשר בקמח מלא לאפות את הביגלה?

      מחק
    2. שלום וברכה, אם זו פעם ראשונה אני ממליצה להחליף רק מחצית מכמות הקמח לקמח מלא. ולראות אם אתם אוהבים את התוצאה ואם כן אפשר בהמשך להמיר ל- 100% קמח מלא רק שאז לשים לב לכמות המים.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    3. אוהווו. זה יצא ממש כמו מהמאפיה, והריח, אוהוה איזה ריח פשוט תענוג....

      תודה רבה היה נפלא!

      מחק
    4. פשוט מדהים יפה מגרה את התאבון רק הריח של האפיה חסר מקסים איזה יופי כל הכבוד

      מחק
    5. מהמם פשוט מתכון נפלא הכין והספר איך יצא תודה

      מחק
    6. אין לי מיקסר אפשר במגימיקס עם סכין הפלסטיק?

      מחק
    7. שלום וברכה
      לא רצוי להכין את הבצק במעבד מזון
      עדיף ללוש ביד:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  2. מתחשק לי לחזור לביה"ס רק כדי לאכול כריך כזה בהפסקת עשר :)
    נראה נהדר ולגמרי ינוסה בקרוב !

    השבמחק
  3. פששששש....תשמעי....לא נוסעת יותר לירושלים בשביל לאכול בייגלה כאלה. נראה ומריח עד לפה סוף הדרך. תותחית את!!! תודה רבה וכל הכבוד על היצירותיות.

    השבמחק
  4. איך ניתן להדפיס את המתכון בצורה מסודרת??

    השבמחק
  5. רויטל יקירתי למה את עושה לי את זה ..
    הם כל כך חתיכים ויפים ..
    תודה מאמוש על השיתוף.

    השבמחק
  6. This looks absolutely amazing,going to try straight away

    השבמחק
  7. ג'ודי הלוחשת לאוכל17 ביולי 2013 בשעה 11:00

    אליפותתתתתתתתתתתתתתתתתתתת!!! חייבת לנסות. גדול!!

    השבמחק
  8. הבייגלים שלך נראים משגעים, אוהבת הרבה שומשום והצבע שלהם נראה נפלא.
    יוכנו היום בערב :-) תודה.

    מגי

    השבמחק
  9. רויטל - אני באה....איך שהם נראים מגרים אצלי השומשום מככב מעדן אמיתי. להכין איתם טוסט וואווו.
    תודה יקירה
    חיבוקקקקקק

    השבמחק
  10. כיצד ניתן להדפיס רק את המתכון.

    השבמחק
  11. נראה מעולה! מושלם!!!111

    השבמחק
  12. יצא מושלם וקל מאוד להכנה... תודה !

    השבמחק
  13. רוטל בוקר טוב!!
    מכינה כבר את הבצק לבייגלה... רק לחמם ולאפות ב- 240 מעלות?
    זה לא יישרף?
    המשך יום מקסים!
    אביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אביבה בוקר אור

      לאחר ההתפה השניה אחרי שעשינו את צורת הבייגלה את מחממת תנור ל- 240 מעלות וכשהוא חם את מכניסה את התבנית ושמה אותה במסילה הכי תחתונה וכן 240 מעלות אם לתנור שלך יש נטייה להעלות טמפ' כלומר סטיית הטמפ' שלו היא כלפי מעלה ימי 220 מעלות
      אצלי בתנור 240 מעלות והביגלה לא נשרף!
      ותמיד תמיד שאופים צריך להשגיח וכל כמה דק' לבוא לבדוק ואם משחים להוריד טמפ'.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  14. אין לי מערבלללל
    אפשר לעשות את הבצק ביד??,?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ענת,אפשר להכין את הבצק ללא מערבל ,רק קחי בחשבון שצריך זמן לישה ארוך והבצק דיי רטוב. במיקסר אני לשה 10 דק' אני מעריכה שלישה ידנית תהייה קצת יותר זמן מזה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  15. ניראה 10

    עבר מייד להדפסה . תודה

    דרך אגב, לאיזו תיקיה/קבוצה את מכניסה את הביגלה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה אורנה:)
      אני כותבת את המתכונים שלי בכתב יד במחברות ספירלה עם עטיפה קשיחה.
      והבלוג האו המחברת הוירטואלית שלי.
      כמובן לשמור בקובץ שמרים,מלוחים
      רויטל

      מחק
  16. איזה יופי - רויטל !
    שאפו על ההשקעה, שווה כל ביס
    נראה פשוט נפלא ומזמין !
    פינוק אמיתי
    שבת מקסימה לך ולמשפחה,
    רותי

    השבמחק
  17. נראה מצוין
    בייגל אחד שכזה בחנות או אצל גזלן משוטט יעלה כמו חומרי המתכון (כ- 10 ש"ח לערך) המספיקים ל- פי 14 יחידות.
    תענוג כרגיל, דן.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה דן
      עם חישובים כאלה קטונתי:)
      למען האמת כשאני מכינה בבית מה שאפשר לקנות בחוץ ,מעבר לענין התמחור (רואה שאתה אלוף בזה)
      אני שמה דגש על מה שנכנס לתוך האוכל שלי מבחנת חומרי גלם
      ולצערי רובנו לא יודעים או לא מודעים כמה תוספים לא בריאים ולא רצויים יש באוכל הקנוי.

      רויטל

      מחק
  18. ניראה מצוין...כמו כל המתכונים שלך...תודה על השיתוף

    השבמחק
  19. היי אפיתי בשישי האחרון למשפחה של בעלי וזה פשוט היה מטורף! מהמם טעים מרשים והיו בשוק שאני הכנתי! אני לא טעמתי כי אני לא ככ אוכלת קמח לבן...יש אופציה להמיר 70% לקמח מלא/כוסמין/שיפון?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ימית
      שמחה שאהבתם
      אם את רוצה לגוון בקמח את יכולה להחליף מחצית מכמות הקמח בקמח מלא כלומר 50% אם את רוצה 70% תצטרכי להוסיף גלוטן ושמרים על מנת לחזק את הבצק ולתת לו עוד כוח לעלות ולפתוח כדי שלא יצא דחוס. וכמובן עוד נוזלים בקיצור זה כבר שיוני מתכון ומשהוש צריך לנסות ולהתנסות בו בכדי שיצא מוצלח כמו המתכון במקורי.

      בהצלחה:)

      מחק
  20. היי..עכשיו בתנור..האם האפייה היא על 240 מעלות או רק לחמם ולהוריד את הטמפרטורה?
    מקווה שאענה לפי שיישרפו לי :)

    השבמחק
  21. אוייי ראיתי שיש תשובה לשאלה שלי.
    תודה :)

    השבמחק
  22. גודי הלוחשת לאוכל6 באוגוסט 2013 בשעה 17:20

    אז כמו שכבר כתבתי לך בפייסבוק, הכנתי אותם ולא הפסקתי להתלהב........פשוט ליגה עולמית!!! ותאמיני לי אני מה זה ביקורתית לגבי אוכל ומתכונים למיניהם.......(לא קלה, קשה לרצות אותי באוכל ואני ממש לא רצה לנסות כל מתכון אלא בוררת בקפידה). שיחקת אותה לגמרי עם המתכון הזה. ראיתי את המתכון של סמדר אבל הלכתי לפי אופן ההכנה שלך ויצא מעולה. החצי שלי שתמיד מחפש בכל דבר את הטעם האמיתי טעם ואמר: "בייגלה אמיתי"......הצלחה, אין מה לומר. תודה על השיתוף יקירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יהודית יקירתי, את מקסימה:)
      התרגשתי מאוד לקרוא את תגובתך וכמה כייף שאהבו במשפחתך את המתכון.
      רויטל

      מחק
  23. למה אין א]שרות להדפסה חבל...

    השבמחק
    תשובות
    1. כי זה בלוג אישי ולא אתר מתכונים
      וגם כי אני בעד איכות הסביבה
      ובנוסף כי המערכת דרכה עובד הבלוג שנקראת בלוגספוט לא מאפשרת להוסיף אופציית הדפסה
      רויטל

      מחק
  24. היי רויטל,
    רק לאחרונה גיליתי את הבלוג שלך והוא מהמם!
    עוד לא יצא לי להכין ממנו אבל כבר יש רשימה...
    שאלה קטנה לגבי הבייגלה - כמה זמן הוא נשמר מחוץ למקרר?
    וכמה זמן הוא נשמר במקרר? האם במקרר הוא לא נהיה קשה מדי?
    כי אני מארגנת בראנץ' יומולדת לבת שלי ורציתי להכין את זה מראש כדי להפחית עומס באותו יום..

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליז
      המון תודה :)

      הצעתי היא להקפיא
      את יכולה להכין גם כמה ימים מראש להקפיא בשקית אטומה
      ביום האירוע להפשיר,ניתן גם לחמם מעט בתנור עטוף כדי שלא יתייבש
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  25. שוב אני,
    חייבת תיקון טעות - הכנתי בשבוע שעבר את המתכון שלך של העוגה עם התחתית וופלים וקצפת, הפכתי אותה לפרווה ועדיין יצאה מעולה.
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      שמחה שאהבתם בגירסת הפרווה
      רויטל

      מחק
  26. היי רויטל,
    כדי לאפות ב-2 תבניות בכל פעם, על איזו מסילה צריך להניח והאם לכוון לטורבו?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אורנה
      אני לא ממליצה לאפות את הבייגלה בטורבו
      מכיוון שהאפייה מהירה מבחינת זמנים אין שום בעיה שהתבניותה אחרות יחכו בצד. אצלי המתכון נכנס ל- 2 תבניות תנור גדולות.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  27. למה הם יצאו לי קשים כמו קרקרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. למה? כי משהו עשית לא נכון.
      אפיית יתר - כלומר יותר מ-15 דק' זמן אפייה לתבנית
      לא הכנת את הבצק לפי ההוראות
      לא כיסית את הבייגלה מייד לאחר הוצאתו מהתנור
      ואם היית כותבת מה כן עשית תשובתי הייתה יותר מדוייקת
      רויטל

      מחק
  28. הכנתי ויצא מעולה!! מתכון מנצח.

    השבמחק
  29. היי רויטל,
    שוב מדהים, פשוט קל, וכמו שאמרת תבנית תבנית ולמטה.
    מ ה מ ם!
    כל מתכון שאת שמה יוצא משודרג.
    שנה טובה וחג שמח!
    שולמית

    השבמחק
  30. הי רויטל. גיליתי את הבלוג שלך לא מזמן ומאז אני מבלה בו הרבה.. איזה כיף!
    רציתי לשאול- לתנור שלי יש ככל הנראה נטייה להעלות טמפרטורה, וכשאני אופה למשל חלות בחום בינוני (180) במסילה האמצעית הן בהחלט עלולות להישרף מלמטה. אני מפחדת שבחום כזה גבוה במסילה התחתונה הבייגלה ישרפו לפני שהבצק בכלל יאפה מספיק..
    כמה קריטי העניין של המסילה התחתונה והאם כדאי להוריד את הטמפרטורה או לשנות את המיקום?
    שוב תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך הודיה,נעים להכיר :)
      המלצת טמפ' האפייה נעשתה לפי האפייה בתנור שאני אופה בו בביתי וכך גם עשרות אחרים שאפו לפיחה רבה.
      מכיוון שאת מכירה את התנור שלך,וטוב שכך ,אז במקום 240 מעלות שימי 210 מעלות ,הסיבה לאפייה במסילה התחתונה היא שהבצק זקוק למכת חום מלמטה ולא כדאי לוותר על זה. מציעה לך לאפות בייגלה אחד או שניים על תבנית קטנה כדי לראות איך הם מגיבים בתנור שלך ולפי זה לאפות את שאר הבייגלה
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  31. הכנתי אתמול את הבייגלה יצא מעולההה,שידרגתי ומילאתי אותו בגבינות,יצא פצצה,תודה רבה!

    השבמחק
  32. הכוונה היא לקמח רגיל אות תופח?

    השבמחק
    תשובות
    1. קמח רגיל.
      אם כתוב במתכון קמח הכוונה היא קמח רגיל
      אלא אם כתוב אחרת כמו קמח תופח/מלא/שיפון וכד'.

      מחק
  33. האם אפשר לשים את הבצק ללילה במקרר ולאפות בבוקר?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא ממליצה להכין את הבצק מראש ובטח לא לילה במקרר.

      רויטל

      מחק
  34. יצא מצויין! תודה על (עוד) מתכון מוצלח. שרון

    השבמחק
  35. הי רויטל...
    האם ניתן להמיר את הקמח לקמח שמרים של אוסם?
    תודה,גלית

    השבמחק
    תשובות
    1. היי גלית, שקמח שמרים של אוסם יש יותר שמרים ממה שצריך כאן במתכון
      את יכולה להשתמש בקמח שמרים של אוסם בכמות של 500 גר' ולהוסיף לו 500 גר' קמח רגיל ואז אין צורך להוסיף עוד שמרים וזה ביחס המתאים למתכון כאן
      בהצלחה
      רויטל:)

      מחק
  36. הי רויטל...
    רציתי לדעת האם ניתן להמיר את הקמח לקמח שמרים?

    השבמחק
  37. שלום, במקום חלב טבלתי בחלמון, יצא מושלם, תודה

    השבמחק
  38. הכנתי ויצא מעולה. תודה.

    השבמחק
  39. לדעתי צריך להוסיף יותר שמרים.
    השמשתי בשמרים יבשים וזה ממש לא תפח כמעט בכלל .הלכתי ממש לפי ההוראות

    השבמחק
    תשובות
    1. המתכון הזה נעשה על ידי כל כך הרבה אנשים
      וגם אצלי בבית כל כך הרבה פעמים
      אין שום צורך בעוד שמרים
      אלא רק בסבלנות של התפחת הבצק
      ואם הבצק לא תופח משמע קר לו או שהשמרים לא היו טובים
      בצק שמרים זקוק לסבלנות
      רויטל

      מחק
  40. היי רויטל
    כבר למעלה משנה שאני מכינה מתכונים מהבלוג שלך
    כל מתכון פצצה
    היום הכנתי א הבייגלה
    יצא מעולה וטעים
    תודה לך על עוד מתכון מנצח

    השבמחק
  41. בגרסא עם השומשום, ניתן לטבול במים? מה החלופה לחלב על מנת שיהיה פרווה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      רשום במתכון חלב או מים :)
      מים זה פרווה אז יש לך במה להחליף את החלב בכל גרסה של ציפוי שאת רוצה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  42. הכנתי. יצא מדהים!!! תודה על מתכון מעולה ומדויק....

    השבמחק
  43. הכנתי שבוע שעבר בפעם הראשונה ויצא מדהים! יומיים אחרי נפגשתי עם חברים ובא לנו לנשנש משהו והכנתי שוב! הפעם מי שרצה הצטרף ליצור צורות לבייגלה (מקלות, לבבות, בייגלה), וכמובן טרפו הכל!
    מתכון קל, מצויין, מדוייק ופשוט ט-ע-י-ם-!-!-!
    תודה רבה!

    השבמחק
  44. שלום,

    למה בהרבה מתכונים טובלים במים?

    השבמחק
  45. כרגע יצא מהתנור! טעים בטירוף! כל המשפחה נהנתה... תודה רבה!

    שירה.

    השבמחק
  46. מתכון מצויין, יצאו מעולים וטעימים! תודה על המתכון :)

    גמר חתימה טובה.

    רחל.

    השבמחק
  47. הי, שאלה לגבי השמרים -
    כיוון שכל כפית היא בגודל שונה, האם תוכלי לומר בכמה גרם שמרים צריך להשתמש עבור 3 כפיות?

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      3 כפיות שווה 12 גרם
      חג שמח
      רויטל

      מחק
  48. היי רויטל
    האתר שלך מקסים וממכר! נדירים האתרים שאני משוטטת בהם כל כך הרבה..
    רציתי לשאול אם במקום מים אפשר למרוח מרגרינה מומסת מלמעלה ואם דרך האפיה בטוסטר אובן היא זהה- 240 מעלות ומסילה תחתונה?
    תודה (:

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      לא כדאי מרגרינה - זה שומן וזה לא מתאים למרקם שאנחנו רוצים שיהיה לבייגלה לאחר האפייה
      לגבי האובן טוסט - כדאי לשים 200 מעלות כי לאובן טוסט יש נטייה לאפייה חזקה יותר ואנחנו רוצים שהבייגלה יהיה אפוי טוב מבפנים ומבחוץ
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  49. בוקר טוב באם במקום לשים במתכון עצמו מים אפשר לשים חלב? (לא מדובר בציפוי) תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. ערב טוב
      סליחה על העיכוב בתשובה
      לא ניסיתי להכין את הבצק עם חלב.
      בצק על בסיס חלב יוצא יותר רך המרקם מעט שונה מאשר עם מים
      אפשר בהחלט לנסות :)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  50. מעולה!!!
    כשראיתי במתכון שכתוב כף מלח חשבתי שזה אולי הרבה מידי אז שמתי חצי ובדיעבד - צריך כף מלח.
    הבייגלה משגע, תודה :-)

    השבמחק
  51. הכנתי ויצא טעים, אצלי לא מתים על סומסום אז מרחתי פסטו ושום. תודה

    השבמחק
  52. הכנתי ויצא טעים בטירוף. תודה

    השבמחק
  53. אני שבוע אני מכינה ושולחת לך תמונה!
    מתה להכין את זה כבר המוווון זמן

    השבמחק
  54. יצא מדהים בניסיון ראשון
    תודה על המתכון.
    חבל שאי אפשר להעלות תמונות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה אמיר
      אתה מוזמן להעלות תמונות לדף הפייסבוק של המערוך המקפץ
      או לשלוח לי במייל ל- hamaroch@gmail.com

      המשך שבת נהדרת
      רויטל

      מחק
  55. קל, מהיר, ומאד טעים. עשיתי רק מחצי קילו קמח כי לא היה לי יותר, ויצאו 7 בייגלס נהדרים.

    השבמחק
  56. רויטל אין עלייך!!!! כל מתכון מעולה ומדויק.
    הכנתי אתמול את הבייגלה ויצא בול... ההסברים שלך מפורטים וברורים
    אני מאושרת שיצא לי להיתקל באתר שלך
    תודה רבה

    השבמחק
  57. רויטל
    הכנתי את הביילגה - יצאו מעולים וחוסלו מידית... תודה !!

    השבמחק
  58. מתכון מנצח, יצא מדהים, כל בני הבית התלהבו, תבורכי !!

    השבמחק
  59. האם לדעתך מומלץ להקפיא לפני ההתפחה האחרונה, ולאחר מספר ימים להפשיר, להתפיח ולאפות? (אנחנו בסך הכל זוג וחשובה לי הטריות)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אני מקפיאה את הבייגלה אחרי האפיה לאחר שהתקרר בשקית אטומה. מפשירה במיקרוגל על תכנית הפשרה ויוצא מעולה
      באופן אישי אני לא אוהבת להקפיא בצק שמרים לפני אפייה,שמרים מאוד רגישים לקור. ובמטבח הבייתי לא מובטחת הצלחה של מאת האחוזים בדרך הזו.
      תמיד אפשר להכין כמות קטנה יותר של בצק.במקרה שלך נראה לי שעדיף.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  60. ערב טוב. הרגע ניסיתי את המתכון שלך ויצא מדהים! עשיתי לפי כל הכללים אבל מה יכול להיות הסיבה שאחרי 17 דקות עדיין לבן בתחתית??? תנור על טורבו או חום למעלה וחום למטה? מה עוד יכול להיות סיבה?? תודה מראש.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אם הבייגל ההיה לבן בתחתית זה אומר שמשהו בתנור שלך לא תקין כלומר או שהתכנית שבחרת לאפות את הבייגלה לא הייתה נכונה ,תלוי בדגם התנור ובתכניות ההפעלה שלו. וגם יכול להיות שאפית על תבנית לא מתאימה - אם זו תבנית חד פעמית או תבנית אלומניום רוב הסיכויים שתהיה בעיה באפיית התחתית של מאפים כמו לחמם/בצקים
      בייגלה לא אופים בטורבו אלא על חום רביל כלומר פס עליון ותחתון - שוב תלוי בתנור ,בדגם ובתכניות ההפעלה שלו וכן על השלב הכי תחתון של התנור ולא בעליון
      בברכה
      רויטל

      מחק
  61. שלום לך רויטל, קודם כל תודה רבה שענית לי כל כך מהר וביעילות. אכן אני הפעלתי את התנור על טורבו. היום ניסיתי שוב כמו שאמרת ובלי עין הרע :) WOW!!!! אין דברים כאלה. אני אפילו חושדת שאולי זה שחום מידי בתחתית - חום 220 גם בסדר? אמור להיות זהוב? תודה רבה מכל הלב

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אם שחום מידי אז להוריד טמפרטורה ל- 200 מעלות מכיוון שכל תנור מגיב קצת אחרת ,ככל שמכינים יותר פעמים מתכון כך לומדים כמה זמן לאפות את המאפה ומהי הטמפרטורה המתאימה
      וכן הבייגלה צריך להיות זהוב ואפילו מעט שחום רק לא שרוף!
      כל הכבוד לך על הסבלנות וההתמדה :)
      רויטל

      מחק
  62. היי רויטל,אתמול הכנתי את המתכון והכל חוסל תוך פחות משעה.
    תודה על מתכון אליפות!!
    רציתי לדעת בעלי רוצה בייגל בצל האם יש לך מתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר טוב רחלי :)
      תודה רבה רבה

      האם את מתכוונת לבייגל מבושל?
      יש בבלוג מתכון לפרעצל בירה. את יכולה במקום בירה לשים מים ולהוסיף לבצק בצל מיובש ומטוגן (יש לקנות כזה בסופר ארוז ומוכן) להוסיף לבצק בערך חצי כוס בצל ולהכיןא ת הבצק כפי שכתוב בהוראות. לבשל את הבייגלה ולאפות.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  63. היי רויטל פעם ראשונה נתקלתי בבלוג שלך חיפשתי מתכון לרולדה.. יצא מעולה תודה ועכשיו אני רוצה להכין את הבייגלה לפי כל התגובות בוודאי מוצלח תודה מראש על כל המתכונים ושמחה שנתקלתי בבלוג שלך (;

    השבמחק
  64. אני שמחה שנתקלתי בבלוג שלך בעקבות חיפוש מתכון לרולדה יצא מעולה והכל מוסבר היטב ועכשיו מתכוונת להכין את הבייגלה נראה מעלף תודה (;

    השבמחק
  65. יצא מדהים!! תודה רבה (:
    אף אחד לא האמין שזה תוצר של אפיה ביתית :)

    השבמחק
  66. יצא מ ו ש ל ם!!!וכל כך קל להכנה!!! יצא לי כמו שלך בתמונות.�� תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף
      תודה רבה סיגלית :)
      חתימה טובה
      רויטל

      מחק
  67. רויטל שלום, צריכה את עזרתך. קודם כל תודה על כל המתכונים והבייגלה נראה מעולה וטעים. אבל.... אפילו אם אני שמה פחות מכוס מים (כ 220 מ"ל) על חצי קילו קמח (חצי מהכמות של המתכון) הבצק נשאר רטוב ודביק גם אחרי 10 דקות של עבודת המיקסר (משתמשת בKMIX עם וו גיטרה). אולי המיקסר לא איכותי? אולי אני לא יודעת להשתמש בו? בכל המתכונים עם השמרים שאני עושה היחס שאני נאלצת לשים כדי שיהיה לי בצק נורמלי כמו שנראה אצלך בתמונה הוא עם תוספת של קמח באופן משמעותי. לרוב אני משתמשת בקמח לחם (אבל גם קמח לבן של שופרסל או חצי חינם או סוגת) ותמיד אותה תוצאה. אנא עזרתך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך אסנת
      קודם כל הבצק צריך להיות רטוב ודביק .לא מאוד דביק אבל זה לא כמו בצק של לחמניות
      ואין צורך ללוש כל כך הרבה זמן- חבל על המיקסר שלך:) המיקסר בסדר גמור!
      אצלי בתמונה זה בדיוק לפי המתכון אבל אם תסתכלי טוב בתמונה של הבצק בגוש אחד תראי שהבצק לא חלק ואחיד וזה מראה שהוא דביק! את יכולה ברגע שאת מניחה אותו על משטח העבודה לשים מעט קמח וללוש ביד ולא במיקסר
      לישת יתר פוגמת בבצק ותגרום לבייגלה להיות פחות תפוח ואיכותי
      יש הדבל בין סוגי הקמחים בכמות פסיגת המים אבל אין לך מה להתעסק עם הנתון הזה זה לא רלוונטי לאפייה ביתית
      אני לרוב על חצי קילו שמה כוס ורבע מים וככל שהבצק יהיה יותר דביק ורטוב ככה בהייגלה יותר טוב. תנסי:)
      בהצלחה ואני כאן לכל שאלה
      רויטל

      מחק
  68. שלום רויטל
    אני די חדשה פה אבל ראיתי את המתכון של הבייגלה החמודים האלה והייתי חייבת לנסות.. אז הכנתי אותם לילדים בצורה של מקל שומשום ולי ולבעלי בצורה של בייגלה ובגלגול מילאתי בגבינות. יצא מ-ע-ו-ל-ה! ממש כמו במאפיה! תודה רבה על השיתוף שלך!!

    השבמחק
  69. שלום רויטל,פעם ראשונה שאני מכינה משהו מהאתר שלך ויצא אליפות!!! הכל חוסל,תודה רבה לך

    השבמחק
  70. איזה יופי
    רעיון מצויין להכנה חחד עם הנכדים

    תודה על השיתוף.

    השבמחק
  71. נפלא
    רעיון מעולה להכנה עם הנכדים.
    תודה על השיתוף.

    השבמחק
  72. וואו! המתכון הזה יהיה מהיום ה-מתכון ללחם בבית שלנו. שנינו מסכימים שזה אחד הלחמים הטובים ביותר שאכלנו מעודנו. גם ההכנה קצרה וקלה יותר, יחסית לדברים אחרים שניסיתי במשפחת הלחם.
    עשיתי חצי כמות בשביל לנסות. הבצק יצא לי יותר דביק ממה שציפיתי (לא הייתי זהירה עם הוספת המים), מה שהיקשה על הלישה ביד. אבל לא היה צריך ללוש הרבה. התפיחה באמת מהירה וגבוהה (כולל בתנור), כך שתכננו מראש מה אתם רוצים להכין. פשוט תענוג. תודה רבה רבה!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...