יום רביעי, 7 במרץ 2012

עוגות בראוניז שוקולד אישיות



עוגות בראוניז שוקולד קטנות ומטריפות
מרקם רך וקטיפתי. מהירות הכנה (נתון חשוב למכורי השוקולד)
חשוב להקפיד על זמן האפייה כי זה מה שיעשה את ההבדל בין עוגת בראוניז רכה ונימוחה לבין עוד עוגת שוקולד רגילה


חומרים (12 יח' בתבנית שקעים גדולה או 18 יח' בתבנית שקעים קטנה ,כמו בצילום)

160 גר' חמאה
150 גר' שוקולד מריר
150 גר' סוכר (3/4 כוס)
60 גר' סוכר חום כהה (1/3 כוס)
4 ביצים גודל M בטמפ' החדר
1 כפית תמצית וניל
קורט מלח
130 גר' קמח רגיל (1 כוס פחות כף)
1 כף גדושה קקאו

תוספות
קוביות שוקולד לבן או שוקולד חלב
שוקולד צ'יפס מריר,חמאת בוטנים,לבן .
סוכריות m&m
ציפוי שוקולד,סוכריות צבעוניות

מנג'טים מס' 4 לריפוד התבנית


אופן הכנה
  • לשים בקערה שאפשר לחמם איתה במיקרוגל שוקולד וחמאה. לחמם במיקרוגל בדרגת חום בינונית עד להמסה (זהירות לא לשרוף) לבחוש היטב.
  • להוסיף לתערובת השוקולד והחמאה סוכר לבן וסוכר חום ולערבב היטב. להוסיף תמצית וניל וקורט מלח ולערבב.
  • להוסיף ביצים בהדרגה. לבחוש היטב לאחר כל ביצה שהוספנו.
  • לנפות יחד קמח וקקאו. להוסיף לתערובת ולבחוש היטב עד קבלת תערובת אחידה.
  • לרפד את התבנית במנג'טים ולמלא 3/4 גובה בתערובת. לעטר בריבוע שוקולד לבן או חלב.(אפשר גם בלי )
  • לאפות בתנור בחומם מראש ל-170 מעלות כ-15 דק'. לא לאפות יותר מידי. הקיסם צריך לצאת עם פירורים שדבוקים אליו.(ראו תמונה) ולא קיסם יבש. קיסם יבש זה אומר שאפיתם יותר מדי זמן.







אפשר לאפות את עוגות בראוניז ללא קוביות שוקולד מעל
ואז לצפות אותן בציפוי שוקולד שאוהבים ולעטר בסוכריות וקישוטים




80 comments:

  1. רויטל, יקירתי, את חייבת לשלוח לי כמה כאלה...
    הם נראים מופלאים..!
    מגרים בטירוף,
    המרקם נראה משגע...יאמיי!
    תודה,
    פורים שמח,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי מתוקה שלי..רק הכתובת שלך חסרה ומייד המשלוחה יוצא לדרך לכיוון כפר סבא:-)
      פורים שמח
      רויטל

      מחק
  2. הצילומים שלך עושים לי חלושס :-)
    בראוניז בדיוק כמו שצריך להיות, פאדג'יים עם בקעים על פניהם... נהדרים.

    פורים שמח,

    מגי

    השבמחק
    תשובות
    1. פורים שמח לך מגי.
      מתנצלת על הצילומים..אולי כוס תה עם עוגית קטנה יעזרו?
      תודה רבה
      רויטל

      מחק
  3. נראה נפלא!

    אין בזה שום דבר שגומר לתפיחה? (אבקת אפייה/סודה לשתייה/קמח תופח?)
    נראה מהתמונות שזה ממש תפח..

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נעה.
      אין שום חומר עזר להתפחה. מה שאת רואה בתמונות זה נכון. העוגות עולות מעט באפייה בזכות הביצים ולא עם חומרי עזר להתפחה. אחרי שהן מתקררות זה שוב יורד בגובה מעט.
      חג פורים שמח
      רויטל

      מחק
  4. לראות תמונות כאלה ביום צום..... פיוווווווו
    זה ממש אבל ממש לא קל (וזה בעדינות) :)
    אני רוצההההההההההההההה לאכול אחד
    המאפים האלה מסוכנים כי הם טעימים מאדדדדד - אני אישית מאד אוהבת כאלה, והאמת שגם כל המשפחה

    שיהיה לך ולמשחפתך פורים שמח וטעים!

    השבמחק
    תשובות
    1. ויני יקירה - צום קל. אשמח לתת לך כמה ולא רק אחד.
      גם אצלי המשפחה מאוד אוהבת את העוגות הקטנות האלה ואני מכינה אותן כשמתחשק להתפנק ואין משהו במיידי.
      פורים שמח לך ויני ולכל משפחתך
      רויטל

      מחק
  5. נראה נפלאה תודה על השיתוף

    השבמחק
  6. מושלםםםםם!!! נראה מעולה שוקולדי וטעים חג פורים שמח !!!
    אהבתי מאוד סיגל

    השבמחק
  7. עדי מריאני מתוק15 במרץ 2012 בשעה 16:01

    אוי ואבוי....
    לא הספיקו לצאת מהתנור ונעלמו...
    מעולה!
    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה יופי. תודה לך עדי .שמחה שאהבתם:)

      מחק
  8. עושה חשק לרוץ ולהכין כאלו
    בראוניז מגרים - רויטל כל הכבוד .

    השבמחק
  9. מה זה מנג'טים? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,מנג'טים אלו קעריות קטנות עשויות נייר בהן מגישים עוגות חתוכות או אופים בהן מאפינס/קאפקייק ושאר דברי מאפה . אפשר גם לראות באחת התמונות,כשהעוגות נמצאות בתוך תבנית השקעים שהן בתוך נייר מסולסל בצבע לבן.
      רויטל

      מחק
  10. היי רויטל - האם אפשר לשים 1 כוס קמח מלא ולהוריד את אבקת האפייה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן. אין כאן אבקת אפיה אולי התכוונת לקקאו?
      את יכולה לשים קמח מלא ,הייתי שמה 3/4 כוס קמח מלא ולא כוס. ולגבי אבקת הקקאו היא מאוד מוסיפה ולא הייתי מוותרת עליה.

      מחק
  11. יש אפשרות לשים מחמאה במקום חמאה שיצאו פרווה או שמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום,
      כדי להפוך את המתכון לפרווה יש להשתמש במחמאה. שמן לא מתאים למתכון.
      רויטל

      מחק
  12. היי רויטל, ניסיתי להכין את העוגיות האלה אבל לא יצא לי כמו שלך, משום מה בלילה לא נבקעה ולא היו שברים. אני חדשה בתחום.... מה עליי לעשות בפעם הבאה? תודה ושבת שלום, רחלי

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך רחלי,
      הבקעים בבראוניז- תלוי בערבוב הבלילה ובזמן האפיה. אני למשל למדתי שאם הביצים קרות מהמקרר זה משפיע אחרת על הקרום של הבראוניז. זה פשוט ענים של טעייה ולמידה,בדיוק כמו שזמן האפיה משפיע על איכות הבראוניז- אם הוא יהיה רק ונימוח או יבש .
      בהצלחה בהמשך - רויטל

      מחק
  13. כן הביצים היו קרות. אז צריך להוציא אותן קודם שיגיעו לטמפרטורת החדר?יש משמעות גם איפה אני מניחה את המגש בתנור ואם כן אז איפה כדאי להניח? אגב אני רוצה לציין שהתנור שלי חדש וטרם למדתי אותו יכול להיות שגם פה טמונה הבעיה. דבר נוסף ואחרון, גם הצבע של הבראניס שלי יצא כהה יותר משלך....אני יודעתשאפייה היא תורה שלמה בפני עצמה ויקח לי זמן ללמוד אבל אני לא מוותרת :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי הביצים -לבראוניז עדיף בטמפ' החדר.
      לגבי התנור - עדיף לאפות במדף האמצעי של התנור. וכן יש הבדלים הין תנורים בטמפ' וכמובן שטמפ' האפיה מאוד משפיעה על התוצר הסופי.
      לגבי צבע הבראוניז- בצילום לפעמים הצבעים קצת נהים בהירים/כהים תלוי בזוית הצילום ובתאורה ובמציאות הבראוניז כהים מאוד וזה מצוין.
      כל הכבוד לך שאת לא מוותרת ואני תמיד שמחה לענות על כל שאלה באפיה ולעזור במידת הצורך
      רויטל

      מחק
  14. יצאו לי עוגיות מהממות וטעימות,לבת שלי תהיה הפתעה גדולה כשהיא תגיעה היום הביתה, תודה.

    השבמחק
  15. רויטל שלום,
    המתכונים שלך פשוט מדהימים!! הכנתי את הבראוניז ויצא מדהים!! עכשיו לחמניות הקוטג, נכנסות לתנור... אני בד"כ מכינה מתכונים של קרין גורן ושמו ושלך ממש טובים לפחות כמו שלהם..
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף. תודה רבה על המחמאות.
      הכנסת אותי לנבחרה הכי מובחרת -חן חן♥

      מחק
  16. מדהים הבראוניז יצאו מעולה ניסיתי בערך 10 מתקונים וזה הכי מוצלח!!! (:

    השבמחק
  17. ניראה 10 ובטוח גם טעים.

    מה קוטר השקעים הקטנים ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      מדובר בתבנית שקעים הקטנה,לא מדדתי את הקוטר אבל אני יכולה בודאות לומר שזו קיבולת של 1/4 כוס לעומת התבנית עם השקעים העמוקים יותר בקיבולת של 1/2 כוס

      מחק
    2. והלכתי למדוד. מדובר בקוטר של 6.5 ס"מ

      מחק
    3. תודה ♥

      מחק
  18. היי רויטל!
    הולכת להכין נראה מהמם וגם טעים... אפשר להכין רק
    עם סוכר לבן?
    תודה והמשך ערב מקסים!
    אביבה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,תודה רבה. במקרה של שימוש רק בסוכר לבן לשים כמות של 170 גר' סוכר לבן . בהצלחה

      מחק
  19. תודה על תשובה מהירה!
    170 גרם סוכר לבן זה אומר כוס אחת??

    השבמחק
    תשובות
    1. 170 גר' זה כמעט כוס..אבל פחות 2 כפות סוכר.

      מחק
    2. רויטל הנהדרת!!
      כרגע יצאו מהתנור פשוט נפלא, מהממממם , נהדר....
      כמה קל להכין אותם!
      תודה תודה על האתר הנפלא שלך!
      המשך יום מקסים!

      מחק
  20. בוקר טוב ניתן להקפיא את העוגיות האלו

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור וחג שמח
      אפשר להקפיא את עוגות הבראוניז הקטנות,רק לשים בקופסא אטומה או לעטוף בניילון נצמד.
      רויטל

      מחק
  21. היי מוכשרת :)
    מאווד רוצה להכין למסיבת חנוכה, אפשר להכי יום מראש? אך שומרים במקרר או בחוץ?
    מעריצה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מרי,תודה לך יקירה.
      אפשר להכין יום מראש זה בסדר גמור. אין בעיה לשמור בחוץ בקופסא אטומה.
      חשוב חשוב לשים לב לזמני אפייה כדי שיהיה עסיסי ונימוח בפנים.
      חג שמח :)

      מחק
  22. היי רויטל, האם ניתן להשתמש גם בקמח ללא גלוטן?

    השבמחק
  23. יוווו שתהיי לי בריאה
    את אלופה זה נראה סוףףףףףףףףףףףףף

    השבמחק
  24. היי רויטל. נראה מעולה.... יאמייי. לגביי הביצים, אם יש ברשותי ביצים L אפשר 3 במקום 4? או שהבראוניז לא יעלו ככה יפה? אגב את כל "סודות" ותורת האפייה ,אני לומדת לאט לאט ממך.. וכבר יש הצלחה!! ובכל הזדמנות אני ממליצה על המתכונים שלך!! רק אתמול חברה חיפשה מתכון למאפינס... ישר שלחתי לה לינק לפה.. יצא מעולה! תבורכי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נלי,תודה רבה :-)
      לביצים בגודל L הייתי שמה 1/2 3 ביצים אבל כדי לא להתעסק בקטנות תשתמשי ב- 4 ויהיה בסדר גמור.
      בהצלחה בעשייה וכל הכבוד לך.
      רויטל

      מחק
  25. היי
    האם אפשר להוסיף בפנים אגוזי מלך קצוצים ?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. בוודאי שאפשר. אבל לא יותר מ-3/4 כוס לכל הכמות של המתכון
      בהצלחה

      מחק
  26. היי רויטל,
    האם אפשר לשים את המנג'טים בתבנית רגילה ולא בתבנית עם שקעים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,מנג'טים מנייר חייבים תמיכה ולכן משתמשים בתבנית שקעים שמחזיקה את כל העסק הנוזלי:)
      אם יש לך מנג'טים מסיליקון זה סיפור אחר כמובן ואז אין צורך בתבנית שקעים

      מחק
  27. שלום , גיליתי את הבלוג שלך עכשיו והוא מדהייייםםםם!!! רשמתי לי ;)
    רציתי לדעת אם אפשר להכין את המתכון הזה בתבנית עוגה רגילה .
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי טל,תודה רבה:)

      לא ניסיתי לאפות בתבניתר גילה אבל אין סיבה שלא יצליח. חשוב לשים לב שמזני האפייה משתנים כשעוברים מאפייה בתבניות אישיות לעוגה גדולה,כלומר ייקח קצת יותר זמן וגם כאן להקפיד להמנע מאפיית יתר שלא יצא יבש אחרת יאבד כל הקסל של העסיסיות והשוקולדיות:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  28. היי רויטל, אני רוצה לעשות את העוגיות האלה עכשיו.
    יש לי שאלה קטנה.
    גיליתי עכשיו שעל גבי החבילות של המנג'טים שקניתי מזמן כתוב שהן לא מתאימות לאפייה (לא יודעת למה לא הסתכלתי על זה קודם)
    יש לי תבנית שקעים מסיליקון, ניתן לוותר במקרה כזה על המנג'טים או שאי אפשר יהיה להוציא את העוגיות?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אפשר לאפות בסיליקון,רק הייתי משמנת במעט חמאה את השקעים ליתר בטחון,להמיס חמאה ועם מברשת להבריש את השקעים,לשים לב לא צריך שלולית חמאה בשק'עים הברשה זריזה שכזאת:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. תודה על המענה הסופר מהיר!
      מתחילה עכשיו :)

      מחק
    3. יצא מעולה!
      רציתי לשתף תמונות, אך אני לא יודעת איך עושים את זה פה, ובפייסבוק אפשר להעלות רק תמונה אחת, SO...
      בכל אופן תודה על המתכון, מוצלח ביותר :)

      מחק
  29. מתכון מדהים!
    אבל מה זה אומר כשכתוב 'אינו מתאים לאפייה' ?
    אז למה הוא מתאים? כי יש לי תבנית סיליקון של השקעים ומה? לא אוכל לשים לשקעים את המנז'טים? :O

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      ממ.. לא ברור למה את מתייחסת בתגובה שלך אבל אנסה לענות כמיטב יכולתי בהנחה שקראת את התגובות ואליהן את מגיבה ולא למתכון עצמו :)
      אז יש מנג'טים מנייר שמיועדים להגשת עוגות חתוכות או עוגיות ולא לאפייה,כנראה היצרן מוסיף חומרים לנייר אינם מותאמים לאפייה בתנור
      אם יש לך תבנית מסיליקון מעולה- אז את לא צריכה בכלל מנג'טים אלא רק לשמן מעט את השקעים ולאפות בהם.

      אם יש לך עוד שאלות,בבקשה ,אני כאן
      רויטל

      מחק
  30. מתכון ממש מושלם. פשוט, קצר, תמיד מצליח וקוצר מחמאות. מאפינס טעימים בטירוף. תודה!

    השבמחק
  31. היי רויטל אפשר להמיר את הקמח למשהו כשר לפסח???? קמח תפוחי אדמה או קורנפלור???

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רותי
      אפשר להמיר את הקמח הרגיל
      בקמח מצות טחון דק מעורבב עם קמח תפו"א ביחס של מחצית הכמות קמח מצות דק ומחצית הכמות קמח תפו"א ולערבב אותם היטב יחד
      חג שמח
      רויטל

      מחק
  32. היי שאלה- כאשר אני מכינה משהו שמצריך שקעים תמיד חייב להשתמש בתבנית שקעים המיועדת לזה? אי אפשר פשוט להניח את השקעים על מגש האפייה ולאפות? << העוגיות נראית סוףף הדרך!!!!!!!!!(!).>>

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      אני מניחה שאת מתכוונת למנג'טים רגילים ולא אלו מסיליקון אלא מנייר
      מנג'טים מנייר לא יחזיקו את הבלילה של העוגות בלי תבנית שקעים,הן יקרסו מהעומס וכל הבלילה תישפך..
      רויטל

      מחק
  33. אוקי , תודה רבה!!! מאוד עזרת לי!

    השבמחק
  34. רויטל , אחרי סיום האפיה יש אפשרות לשים אותם במקרר?

    השבמחק
  35. הי רויטל! הבראוניז נראה משגע.. האם יש אפשרות לאחסן אותם בקופסה סגורה לא במקרר?

    השבמחק
  36. שלום וברכה
    במזג אוויר כל כך חם והביל
    עדיף לאחסן במקרר או בהקפאה.
    שמוציאים מהקפאה זה מפשיר ממש מהר על השייש
    בהצלחה ושבת שלום
    רויטל

    השבמחק
  37. הי
    רציתי לדעת אם אפשר להמיר את החמאה לשמן קוקוס או שמן אחר כדי שיהיה פרווה וללא מרגרינה. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מאיה
      לא ניסיתי להכין את הבראוניז עם שמן קוקוס או שמן אחר.
      אם את מחליטה להמיר את החמאה לשמן קוקוס יש להשתמש בכמות קטנה יותר מזו של החמאה,להפחית כ- 20% מהכמות.
      תחזרי לספר איך יצא:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  38. הי רויטל, מקווה שלא תכעסי... אני מאוד אוהבת לאפות ועוקבת אחרי הבלוג כבר זמן מה. העניין הוא שכמעט בכל מתכון שאליו אני נכנסת (בהתלהבות כמובן) יש חמאה. המון חמאה. אין לי משהו עקרוני נגד אני פשוט לא מסוגלת תאכול משהו שיש בו חמאה, שלא נדבר על להכין. רציתי לדעת אם יש משהו גנרי שניתן להחליף בו את החמאה במתכונים ובלי קשר, להסב את תשומת ליבך אולי להעלות קצת יותר מתכונים שלא דורשים חמאה.
    תודה רבה 😀

    השבמחק
    תשובות
    1. הכעס היחידי הוא שהנך כותבת באנונימיות ולא מציינת כאן את שמך

      כל אחד עושה את הבחירה שלו במה שהוא אוכל
      אני קונדיטורית ומפרסמת מתכונים שאני מפתחת ואוהבת
      מציעה לך לבדוק מבחינה מחקרית ומדעית את עניין החמאה מול שמן לפני שאת מביעה כזאת הזדעזעות וגועל מהחמאה.
      בכל מקרה אני מפרסמת מה שנכון לי ולבלוג שלי
      יש מבחר מתכונים ברשת משלל מרכיבים
      בטוחה שתמצאי כאלה שמתאימים לדרכך ולמה שמועדף עלייך
      בברכת בריאות טובה ושבת נעימה
      רויטל

      מחק
    2. סליחה. לא התכוונתי לפגוע.. יש לי מחסום פסיכולוגי עם חמאה- ממש לא קשור לבריאות. בכל מקרה, אני מאוד אוהבת את הבלוג והכנתי ממנו מספר עוגות. המשיכי במלאכתך המבורכת 😊

      מחק
    3. הי לך
      אני בכלל לא פגוע
      כל מה שנכתב נכתב עם חיוך
      ובאמת היה נחמד אם היית כותבת את שמך
      הרי את פונה אלי בשמי הפרטי :)

      לגבי חמאה - יש תחיליפ. יש דרך להמיר לדברים אחרים
      הכל נעין של גישה ורצון.
      פונים אלי אנשים במייל ואני עוזרת להם לחליף חומרי גלם כי יש להם ענייני כשרות או רגישות או כל סיבה אחרת ואני עוזרת להם בשמחה

      לכן אם היית פונה אלי עם מתכון מסויים ומבקשת עזרה בהמרת החמאה לחומר גלם אחר ושואלת האם זה אפשרי זה היה יותר מעשי ופחות תאורטי

      וכמובן שאני אמשיך להעלות כאן מתכונים אהובים וטעימים

      שבוע טוב
      רויטל

      מחק
    4. לאנונימי,
      אני לא קונדיטורית, ואני מחליפה את המתכון הזה ב-80% מהכמות בשמן קוקוס ויוצא מעולה.
      וגם מחליפה לקמח מלא אם זה רלוונטי אלייך.
      את הכל אפשר כמעט להמיר.

      מחק
    5. הי מאיה
      לא קשור אם קונדיטור או לא קונדיטור
      פשוט להיות בני אדם ולהיות אדיבים אחד כלפי השני
      לגבי המרה מקמח לבן לקמח מלא לא מומלץ לעשות זאת אחד לאחד מכיוון שהקמח המלא עם יותר סיבים וסופח יותר נוזלים במתכון.
      לכן במתכון שיש בו לדוגמה כוס קמח נשים 3/4 כוס קמח מלא במקום כוס קמח לבן
      כל טוב
      רויטל

      מחק
  39. רויטל, כהרגלך זה נראה עולמי! שאלה: יש שם רוטב שוקולד עסיסי באחת התמונות... אפשר מתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      הכנתי את ציפוי השוקולד הקבוע שלי
      100 גרם שוקולד מריר קצוץ
      25 גרם חמאה
      4 כפות חלב
      מחממת דקה בחום בינוי במיקרוגל מערבבת עם מטרפה לתערובת אחידה ומצפה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...