יום חמישי, 13 באוקטובר 2011

עוגיות מגולגלות תמרים ואגוזים








עגיות נימוחות,שילוב נהדר בין ממרח תמרים לאגוזי מלך. נסיתי כל מיני מתכונים של בצק פריך לרולדות והתוצאה של המתכון הזה היא המוצלחת ביותר לטעמי.

חומרים (ל- 4 גלילות)

560 גר'  קמח (4 כוסות)
1 שקיק אבקת אפיה
1 שקיק סוכר וניל
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
1 גביע אשל
100 מ"ל שמן קנולה (1/2 כוס)
100 גר'  חמאה רכה

מלית תמרים ואגוזים (ל- 4 רולדות)

1 גביע ממרח תמרים
150 גר' אגזוי מלך קצוצים

מלית רחת לוקום ( ל-4 רולדות)

300 גר' רחת לוקום אדומה (לפרוס  דק)

300 גר' ריבת תות חלקה ( או כל ריבה אדומה אחרת שאוהבים , כ- 10 כפות ריבה).

100 גר' אגוזי מלך קצוצים או שקדים קלויים קצוצים

אופן הכנה
  1. לערבב יחד את כל מרכיבי הבצק לבצק אחיד,לחלק ל- 4 כדורים,לעטוף בנילון נצמד ולשים במקרר לפחות לשעתים. אני מכינה את הבצק יום קודם וזה יוצא נפלא.
  2. לרדד עיגול של בצק למלבן ברוחב 15 ס"מ ובאורך 25 ס"מ.
  3. למרוח 1/4 מגביע  ממרח התמרים על גבי העלה ולפזר מעל 1/4 מכמות אגוזי המלך הקצוצים.
    לגלגל לגלילה מהדוקת ולהניח בתבניר אפיה גדולה. כך להמשיך עם שלושת כדורי הבצק הנותרים.
  4. להעביר את הגלילות למשך 20 דק' למקפיא  ולחמם תנור ל-180 מעלות.
  5. להוציא את הגלילות מן המקפיא לאחר 20 דק', עם סכין חד לסמן חתכים בגלילה (חצי גובה הגלילה ולא עמוק מידי את החתכים) במרווחים של 3 ס"מ .לאפות כ- 25 דק' עד שיקבלו צבע זהוב יפה.
  6. לאחר שהוצאנו מהתנור את הגלילות ,לחתוך אותן לפרוסות בעזרת סכין חד ולא משונן.
  7. לאחסן את הגלילות ,אלחר שהתקררו היטב,בקופסא אטומה.






מגולגלות עם ממרח שוקולד (ככה הילדים שלי אוהבים)

מגולגלות עם ממרח תמרים ואגוזים

מגולגלות עם ריבה אדומה ורחת לוקום

197 תגובות:

  1. מדהים-מדהים-
    אפשר ללוש במיקסר? והאם בוו לישה או וו גיטרה?

    סעיף 4 -ששמים הרולדות במקפיא-צריך לכסות את הבתנית?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך, ודאי שאפשר ללוש במיקסר. בצק כזה לשים עם וו גיטרה. וזה כמובן מקל על התהליך.
      אין צורך לכסות את הרולדות כאשר שמים אותם במקפיא מכיוון שזה לזמן קצר מאוד.
      בהצלחה רויטל ♥

      מחק
    2. >ודה רבה רויטל-תבורכי.

      מחק
  2. כיצד להכין את הבצק שיהיה פרווה?
    אודה לך מאד על המענה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך. כדי לעשות את הבצק פרווה יש להשתמש ב-100 גר' מרגרינה (עדיף מחמאה) וב-3/4 כוס מיץ תפוזים או מים במקום גביע אשל.
      בהצלחה ובתאבון רויטל

      מחק
    2. לשים מיץ תפוזים

      מחק
  3. תודה רבה רבה
    כיצד נרשמים לקבלת דוא"ל על מתכונים מקסימים כל כך.....!

    השבמחק
    תשובות
    1. האפשרויות הן רבות:-)
      1. בצד שמאל את רואה כותרת של "קוראים" את יכולה להצטרף שם לעדכונים.
      2.מתחת לזה יש חברים רשומים ומתחת יש את המילה "כניסה" ובלחיצה עליה את יכולה גם להירשם לעדכונים
      3.בצד ימין למעלה יש את דף הפייסבוק בלחיצה על המילה LIKE את מגיעה לעמוד של המערוך המקפץ בפייסבוק ומקבלת עדכונים מלוא החופן
      מקווה שהייתי ברורה יום נפלא
      רויטל

      מחק
    2. בצק מעולה.. במקום אשל שמתי שמנת חמוצה... הרולדות יצאו יפיפיות (לשם שינוי לא נפתחו לי באפייה) מאמצת את הבצק תודה למערוך המקפץ

      מחק
    3. תודה לך ממוש:-) שמחתי לשמוע על התוצאות המוצלחות. יופי!
      רויטל

      מחק
    4. הבצק עכשיו במקרר למנוחה, גם אני הכנתי עם שמנת חמוצה, אעדכן בהמשך איך יצא :)

      מחק
  4. רויטל, איזה יופי של עוגיות..!
    מאד אוהבת סוג הבצק הזה, טעים להפליא!
    תודה,
    רותי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך רותי.שמחה שאת אוהבת. גם אני ממאוד אוהבת את הבצק מגולגלות במליות שונות.
      רויטל

      מחק
  5. שלום רויטל-מיותר לציין שהבלוג שלך-מהמם.
    עשיתי בבוקר את העוגיות האלה-שמתי שמנת חמוצה במקום אשל שלא היה לי. חילקתי ל-4 ושמתי במקרר ל-3 שעות לערך.כשרציתי לרדד את עיגול הבצק למלבן -הבצק נקרע לי ברידוד ,ומתוך ה-4 כדורים הצלחתי לעשותת שני רולדות -שטעמם מדהים.אולם לא יפה כמו אצלך.אפשר טיפים? בזמן הרידוד נאלצי להוסיף קמח.
    האם שמת למעלה אבקת סוכר?תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך.
      בצק מהסוג הזה צריך לוש רק עד שמתקבל בצק אחיד. יש אפשרות שלשת אותו יתר על המידה?
      גם אני מרדדת את הבצק על משטח מקומח,ומקמחת מעט את עיגול הבצק בזמן הרידוד וזה בסדר.
      אולי תנסי להכין את הבצק יום קודם,כי אז גם אם לשים יותר מדי,זה לא משפיע על מרקם הבצק.
      מקווה שתנסי שוב ויצא לך נפלא.
      רויטל

      מחק
  6. תודה על התשובה. בתור חסרת נסיון,לדעתי רצוי להוסיף שיש לקמח ,לך זה בטח ברור-לי לא.בוודאי שאעשה שוב את הבצק.יום נפלא

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך אנונימית. אקח את הערתך לתושמת לבי.
      רויטל

      מחק
  7. סוף.....סוף.......מצאתי את המצק שלי....תודה

    השבמחק
  8. אתר מדהים....מתומצת,שימושי,מוסבר היטב וברור, ומהווה בסיס לאפשרויות בלתי מוגבלות

    השבמחק
  9. שלום רויטל:ברצוני לברך אותך על האתר הנפלא שבו הדברים מוסברים והתוצאןת נפלאות יש לי מ"ס שאלות: האם ניתן להשתמש בקמח תופח במקום קמח ואבקת אפיה? והאם ניתן להשתמש בריבה במקום ממרח תמרים? אשמח אם תעני לי בתודה מראש אפטר אורית.

    השבמחק
    תשובות
    1. אורית, תודה רבה על המחמאות:)
      1.אפשר להשתמש בקמח תופח.
      2.אם את משתמשת בריבה,כדאי שתוסיפי אגוזים או שקדים קצוצים או קוקוס על מנת שהריבה לא תנזל החוצה.לריבה ,בגלל כמות הסוכר הגדולה שבה יש נטייה באפייה לעבור למצב נוזלי. על רולדה שמרדדים רוצי למרוח כ- 2 עד 3 כפות ריבה ולא יותר.
      את יכולה גם למרוח ממרח חלבה או ממרח שוקולד.
      מקווה שעזרתי
      רויטל

      מחק
  10. רויטל שלום: האם הכמות של קמח תופח היא אותה כמות של קמח רגיל?
    בתודה מראש אפטר אורית.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן . הכמות של הקמח היא אותה הכמות.

      מחק
    2. איך נאפה הבצק הפנימי של הרולדה תודה

      מחק
    3. שלום וברכה
      אם תשימו לב ,חותכים את הרולדה לפני האפייה וכך הרולדה נאפית בפנים ובחוץ באופן שווה
      רויטל

      מחק
  11. רויטל , תענוג אחד גדול, זה מה שאני יכולה להגיד על המאפה הזה.
    שבוע טוב,
    רוזה.

    השבמחק
  12. ערב טוב לך ! היום רק ראיתי את האתר הניפלא שלך איך ניתן להדפיס את המתכונים תודה shila

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שילה,לגבי הדפסת מתכונים לא ניתן דרך האתר אלא לעשות העתק הדבק ל-WORD. תודה

      מחק
  13. מזכיר לי את סבתי האהובה ז"ל-עוגיות מדהימות!!! עושה לשבת :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שרית:)
      לי העוגיות האלה מזכירות את שנות ילדותי שאמא שלי היתה אופה כל שבת מבחר עצום של מאפים. עכשיו סיימתי לחתוך את העוגיות ולחלק לקופסאות (גם להורי וגם לסבתי אני ושלחת קופסאות של עוגיות)

      מחק
  14. אחרי שמכניסים את הבצק למקרר הוא לא מתפורר ברידוד? תודה אנה

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור.
      הבצק לא מתפורר ברידוד. בכל אופן לא צריך להתפרר ברידוד.
      אם היתה לישת יתר בזמן הכנת הבצק יש לו נטייה להתפורר בזמן הרידוד.
      הבצק הזה זקוק לטיפול קצר ,כלומר לקמח משטח לעבד מעט את הבצק ולרדד אותו גם שכשהחלק העליון מקומח מעט.

      מחק
  15. אתמול הכנתי את העוגיות יצא מעולה.
    לא היו לי תמרים אז מרחתי כל עלה במרגרינה מומסת ריבה קינמון וסוכר יצא מעולה אפילו צילמתי והעלתי לפייס. יישר כוח יש לך בלוג טעים מאוד

    השבמחק
    תשובות
    1. היי תודה רבה,
      אשמח אם תשלחי לי את התמונה למייל שלי (hamaroch@gmail.com)

      מחק
  16. שלום. העוגיות נראות מעולות.האם אפשר לדלג על הקטע של המקרר? מה קורה אם מדלגים גם על המקפיא?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה, באפיה לא תמיד אפשר לעשות קיצורי דרך.
      המטרה של זמן המנוחה בבצק הוא שהחומרים בתוך הבצק יתאחדו ,לא אכנס להסבר צפורט מידי כדי לא לשעמם אבל הבצק זקוק למנוחה של לפחות שעתיים.
      המטרה המנוחה במקפיא לאחר שמרחנו את המלית וגלגלנו היא שוב למנוחה של הבצק ובעיקר כדי שהרולדות לא יקרסו והמילוי לא ייזל החוצהבצורה קיצונית בזמן האפיה.
      כל הנאמר כאן אלו הן המלצות לאחר שנים של אפיית המתכון הנ"ל ולקחים שלמדתי מנסיונותי הרבים.
      רויטל

      מחק
  17. באמת יש לי ממרח תמרים מיותם שתוקפו עד סוף החודש..נראה לי שאכין את הבצק הזה...

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכבוד לך על היוזמה . ובהחלט צריך לשים לב לתאריכים של חומרי הגלם-זו נקודה חשובה.
      תודה לך לימור

      מחק
  18. הכנתי היום והעלתי תמונה בפייסבוק

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לימור:) לא ראיתי את התמונה. אחפש אותה.
      תודה שחזרת לספר לי.

      מחק
  19. שלום רויטל
    האם הבצק רך ודביק או שאפשר להרים אותו ו"לשחק" בו?

    גיל

    השבמחק
    תשובות
    1. היי גיל, הבצק מאוד רך. דביק זה עניין של קימוח אבל הוא מאוד רך ולא ממש מתאים למשחקי בצק.

      מחק
  20. שלום רויטל-מתכננת להכין את הבצק היום ולשים במקרר.
    איך נכנס לך למקפיא תבנית עם 4 רולדות. (לפני האפייה אמרצ שרצוי)
    האם 4 רולדות אפשר להכניס בבת אחת בתבנית הגדולה של התנור?

    החמאה-מספיק שאוציא חצי שעה לפני?תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,בתבנית שטוחה של התנור נכנסות לי בדיוק 4 רולדות עם מרווחים יפים בניהן. אני אופה את כל ה-4 יחד וזה יוצא מעולה.
      בחום של היום ..להוציא את החמאה חצי שעה לפני הכנת הבצק זה מספיק ודי כי החמאה מתרככת בצ'יק:-)
      ואם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור
      רויטל

      מחק
  21. תודה-אבל איך נכנס לך למקפיא תבנית כזאת גדולה?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לי מקפיא רגיל ואני מסדרת את המצרכים כך שאוכל להניח מעליהם את התבנית. מדובר סה"כ ב-20 דקות.
      אם יש לך מקרר של שתי דלתות יכול להיות שבאמת המדף צר ואז לא תוכלי להכניס את התבנית. במקרה כזה אני מציעה לך להניח נייר אפיה על קרש חיתוך או מגש שכן נכנס למדפים בפריזר שלך ולהניח עליו את הרולדות בעדינות ,תחלקי את הרולדות לשני מדפים ומקווה שזה יסתדר לך
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  22. רויטל חג שמח-הרולדות יצאו מהממות. האם מאסנים בקופסה בחוץ על השיש? זה לא מתקלקל? שואלת כי יש בזה אשל.

    מתי נוהג לשים אבקת סוכר? שהרולדות ממש קרות?תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,תודה רבה לך
      את אבקת הסוכר מפזרים כשהרולדות קרות לגמרי.
      זה לא מתקלקל ,מאחסנים בקופסא אטומה על השייש ואין בעיה. זה מחזיק לפחות שבוע-שבועיים
      חג שמח

      מחק
  23. היי רויטל - הכנתי את הבצק ביום ראשון בערב.
    ובבוקר -הוצאתי כל עיגול בנפרד. כשרציתי לרדד-שמתי על נייר אפייה מקומח את בצק העיגול,וגם מעל העיגול. ניסיתי לרדד לריבוע ולא כל כך הלך טוב.הבצק נדבק קצת על נייר האפייה,וכשבאתי לגלגל את הגלילה-לא התגלגל לי יפה בהתחלה.ב-2 האחרונים הצלחתי.יצא מהמם .את האגוזים שמתי גס - ובבית ביקשו שבפעם הבאה אחתוך עדין יותר.בקיצור-איך נכון לרדד עיגול לריבוע.תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך,שמרדדים את הבצק חשוב לקמח היטב את משטח העבודה. וגם לקמח את הבצק מלמעלה לפני שמרדדים עם המערוך. אני עוזרת לבצק,בהתחלה אני מעצבת מלבן בידיין ואז מניחה על משטח מקומח מקחמת מעל ומרדדת בעדינות למלבן-מרובע. אין צורך לרדד על נייר אפייה כי זה לא בצק פריך מהסוג העדין ואת לא צריכה לפחד לקמח.
      רויטל

      מחק
  24. כשהופכים את הבצק לפרווה יוצא 200 מחמאה, חצי כוס שמן, וגם חצי כוס תפוזים - המון שומן? לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. את לא המרת נכון.
      איך הגעת ל-200 גר' מרגרינה בדיוק?
      הכפלת את כמות השומן במתכון וכי למה?
      המתכון בגרסת פרווה הוא:
      1/2 חבילה מחמאה שזה 100 גר'.
      1/2 כוס שמן שזה 100 מ"ל
      ו-3/4 כוס מיץ תפוזים.
      בהצלחה

      מחק
  25. כל פעם מחדש אני מתמוגגת על המתכונים שלך
    תודה

    השבמחק
  26. היי רויטל,
    פשוט תענוג!!!
    עכשיו כשאני בחופשת לידה אני יותר מתפנה לאפיה ובישולים והבלוג שלך פשוט מהמם.
    המתכונים שלך נהדרים והטעם נפלא.
    שבוע מקסים :)
    אושרית.

    השבמחק
  27. יש לי שאלה-במתכון של ה-8 רולדות כמויות השומן הן-200 גר' מחמאה+200 גר' חמאה+חצי כוס שמן אבל כאן בגירסת ה"חצי" יש רק 100 גר' חמאה וחצי כוס שמן. האם הכמויות לא אמורות להיות בדיוק מחצית ? כלומר 200 גר' חמאה/מחמאה לגרסת הפרווה +חצי כוס שמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. המתכון הזה שונה מהמתכון למגולגות הנוסף בבלוג.
      כאן היה נסיון מוצלח ליצור בצק עם פחות שומן,שהמקור הוא בצק חלבי עם אשל.
      מי שמכין אותו פרווה עושה אותו עם מיץ תפוזים ומרגינה ועדיין יחס החומרים יהיה כמו שמופיע כאן ולא במתכון האחר שם הבצק שונה ויחס החומרים שונה ועכשיו תבחרי מה את מעדיפה ולפיו תכיני את הבצק.
      המתכון הישן יותר בבלוג הו אמתכון קיבלתי מחברה של אמי,מתכון נפלא וישן נושן.
      המתכון כאן הוא מתכון חדש שניסיתי להרכיב אחרי כל מני נסיונות זה מהשהתקבל לטעמי בגרסה החלבית הוא המוצלח ביותר

      מחק
  28. תודה רבה רבה על המענה הזריז :-)

    השבמחק
  29. שלום רויטל ..האתר ממש מוצלח,כבר יצא לי להכין מתכונים טעימים ומוצלחים. אז קודם כל המון הצלחה וברכה.
    דבר שני,אני מחפשת מתכון מוצלח לעוגיות חול,כאלה שממש נמסות בפה .
    האם יש באמתחתך מתכון מוצלח לעוגיות חול ? (אני חושבת שקוראים להן "קורביה".
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה והמון תודה :)

      אין לי בבלוג מתכון לעוגיות קורביה אבל יש בבלוג מתכון לעוגיות חמאהמזלג,שהן נמסות בפה וממש מוצלחות אני מציעה לך להכנס לאינדקס מתכונים ומשם להגיע אל המתכון.

      מחק
  30. שלום רויטל. האם ניתן להכין את העוגיות רק עם שמן ללא החמאה או מחמאה? תודה ושבת שלום!

    השבמחק
  31. הי רויטל, פעם ראשונה שאני מכינה מתכון שלך ויצא א-ל-ו-ה-י !!!
    ללא ספק אשתמש במתכונים נוספים...
    תודה..

    השבמחק
  32. היי אני רוצה להכין את הבצק במיקסר? האם להשתמש בגיטרה או וו לישה? ולפי איזה סדר להכניס את המצרכים? תודה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,גם בהכנה במיקסר מערבבים יחד את כל החומרים ולא משנה סדר הכנסתם לתוך קערת המיקסר.
      משתמשים בוו גיטרה ובמערבלים במהירות בינונית עד קבלת בצק אחיד ולא יותר. לשים לב לא לערבל יותר מידי.
      בהצלחה

      מחק
  33. אתי... היי אני יכולה לשתמש בחמאה ממוסת?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי. לא ממש לא חמאה מומסת! זה לא מתאים והמרקם של הבצק לא יצא טוב.
      החמאה צריכה להיות בטמפ' החדר.

      מחק
  34. היי רויטל,
    האם ניתן להחליף את החמאה בשמן? אם כן כמה?
    תודה
    נילי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נילי. לא במתכון הזה אי אפשר. ראשית כי החמאה חשובה למרקם הבצק ושנית זהו המתכון הכי דל מבחינת שומן לבצק מגולגלות שאני מכירה_ואני מכירה המון מתכונים)

      מחק
  35. היי, האם אפשר להכין את הרולדות ולשמור אותן קפואות ובשעת הצורך להוציא ולאפות?
    תודה....

    השבמחק
    תשובות
    1. ניתן להפקיא עד חודש ולא יותר! עטוף היטב בנילון נצמד שלא יתייבש בהקפאה ולהפישר לחצי לפני החיתוך והאפיה

      מחק
  36. היי רויטל, האם ניתן להמיר קמח רגיל בקמח כוסמין? והאם זו תשאר אותה כמות קמח? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך,אין לי נסיון רב עם קמח כוסמין . לא ניסיתי להכין איתו דברים מבצק פריך אלא רק לחמים שזה בצקי שמרים ולכן אני ממש לא יודעת איך הקמח יגיב כאן.
      את יכולה לנסות להכין חצי מתכון עם קמח כוסמין ולראות איך הוא יגיב.

      מחק
  37. ניתן ללוש את הבצק ביד?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,אפשר להכין את הבצק ביד,רצוי לערבב קודם עם מזלג,כדי למעוך את החמאה מבלי לחמם אותה עם היד ובסוף ללוש ביד לישה נמצרת לקבלת בצק אחיד ולשים לב זה בצק פריך ולא בצק שמרים לכן הלישה צריכ הלהיות מהירה עד לקבלת בצק אחיד
      בהצלחה

      מחק
  38. הכנתי ביום שישי, היום יום ראשון ונשארו פרוסות אחדות. איזה טעים!!!!!!!!!

    התכוונתי להכין אותו פרווה ולצורך כך להשתמש במיץ תפוזים פתאום אני מגלה שכל הבקבוקי תפוזים בבית הם דיאט וזו כבר לא עונת התפוזים אז שמתי מים... טעים!!!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  39. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  40. שלום רב,

    המתכון נראה מעולה, אנסה אותו.
    שאלה בקשר לחיתוך לפרוסות - לא צריך להמתין שהעוגה תתקרר, או שלחתוך לפרוס מיד ביציאה מהתנור. אני חושש שזה עשוי להתפורר במהלך החיתוך אם העוגה חמה.

    תודה
    ושאי ברכה על הבלוג הנפלא
    ארז

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ארז,
      חן חן על המחמאות :-)

      לפי הוראות המתכון לפני הכניסה לתנור אנחנו חותכים את הרולדות שגלגלנו והקפאנו ,בחצי הגובה. אחרי האפייה הרולדות מתקררות ורק שהן קרות או אז חותכים לפרוסות,מפזרים אבקת סוכר ומאחסנים בכלי אטום. חושב להקפיד שהן יהיו קרות לפני החיתוך והאחסון

      רויטל

      מחק
  41. היי רויטל!
    המתכונים שלך מדהימים אני רק מחכה שיהיה זמן לעשות את כולם אחד אחד :)
    שאלה - אין לי אשל, אפשר להמיר בגבינה לבנה?
    אני לא רוצה עם מים כי אני חושבת שזה לא ייצא טעים כמו עם האשל..
    מהי עצתך? (אין לי תפוזים)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך,
      גבינה לבנה לא מתאים לבצק הזה בכלל לא בטעם ולא במרקם.
      אם יש לך שמנת חמוצה זה עדיף
      אין שום בעיה עם מים. זה בסדר גמור! מנסיון :-)

      מחק
    2. היי,
      יש ל גביע "גיל" אפשרי במקום אשל

      מחק
    3. היי, לא ניסיתי להכין עם "גיל" במקום אשל אבל נראה לי שזה אמור להיות בסדר גמור

      מחק
  42. היי רויטל בוקר טוב,
    עשיתי אתמול בערב את הבצק והכנסתי למקרר ללילה.
    בבוקר הוצאתי להכין את הבצק והוא מתפורר... למה???
    האם צריך לזרוק או שניתן להציל אותו?
    מה עלי לעשות? ומה עשיתי לא נכון???
    אשמח לתשובה מהירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור
      פשוט ללוש את הבצק ביד. לחלק את הבצק ל- 4 ולכל חלק ללוש על גבי משטח מקומח.
      יכול להיות שבזמן הכנת הבצק החומרים לא התערבבו מספיק. לא הייתי שם אז לא יכולה לומר בדיוק מה קרה :-)

      מחק
  43. אפשר להמיר את הגביע אשל במיץ תפוזים?ואם כן כמה מיץ לשים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שעניתי על השאלה הזו כאן בשרשור התגובות כל כך הרבה פעמים :)
      3/4 כוס מיץ תפוזים במקום גביע אחד של אשל
      בהצלחה:)
      רויטל

      מחק
  44. למה אין גירסת הדפסה

    השבמחק
  45. עוגיות מדהימות, רכות ונימוחות. הוכנו בגרסת פרווה, חלק נשלחו עם החייל וקצרו המון מחמאות מהחברים וחלק חוסלו בבית. פשוט מדהימות.
    יוכנו שוב בקרוב !!
    תודה.

    השבמחק
  46. אפשר במקום.אשל יוגורט 3%?

    השבמחק
  47. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  48. היי רויטל.
    סליחה על השאלה המוזרה..
    הגילגול מתבצע מהאורך לכיוון השני או מהרוחב ?
    תודה מראש,
    ריקי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ריקי הרידוד הוא לצורה של מלבן זה אומר הצד הקחב מולך והצד הצר-הקצר יותר הוא בצדדים והגלגול הוא מצד רחב לצד הרחב השני שמולו. יש כאן בבלוג עוד רשומה של מגולגלות את מוזמנת להסתכל שם יש צילומים על אופן גלגול הרולדה
      בהצלחה

      מחק
    2. תודה רבה רבה יצא מושלם!!!! :)

      מחק
  49. היי רויטל, ראשית, אני חייבת להודות שמאז שהתוודתי לבלוג שלך, אין מתכון שלא יוצא מוצלח והחבר'ה בבית אוהבים.
    כמו שאת רואה, אני במתכון ישן שלך:) אני פשוט "משוטטת" להנאתי ומגלה כל יום מתכונים חדשים שנראים מעניינים ורוצה להכין.
    סליחה על הבורות, אבל מה זה "רחת לוקום"?
    תודה מראש על התיחסותך.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      תודה רבה רבה
      שמחה מאוד שאת נהנית מהבלוג ומהמתכונים :)

      רחת לוקום היא ממתק מזרחי, יש בכל מני טעמים וצבעים ויש את הפשוטה ממנה מכינים עוגיות ועוגיות. לרוב יש לה ניחוח וטעם של מי ורדים או מי זהר
      מוכרים רחת לוקום בכל סופר או מכולת אבל אני ממליצה לקנות בחנויות תבלינים ופיצוחים שם רחת הלוקום לרוב טרייה יותר.
      ממליצה לך בנוסף לטעום ,אם זה אפשרי לפני שאת קונה כדי לדעת אם זה לטעמך כי לא כולם אוהבים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. תודה לך רויטל על מתכונים קלילים ומובנים בפשטותם.אפשר למלא בריבה שומשום.חלבה וקוקוס יוצא ניפלא..חגים שמחים ואפיה מהנה.אני....

      מחק
  50. היי רויטל , יש לי תמרים באריזת ואקום , אפשר להשתמש בהם ? ת'אמת פעם ראשונה שקניתי , אשמח אם תסבירי איך לנהוג איתם ? צריך לבשל אותם לפני כן ? תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך יעל
      בוודאי שאפשר להשתמש בתמרים בוואקום רק שיש לעזור להם להפוך לממרח
      מוציאים את התמרים מהאריזה ובודקים שאין גרעינים או עוקצים של פרי התמר. (אני נתקלתי בהמון בתקופה האחרונה אז כדאי לבדוק היטב. זה קצת דביק אבל נתגבר:))
      שמים בסיר קטן שפוכים כחצי כוס מים או מיץ תפוזים ומבשלים על אש קטנה לריכוך התמרים. אם חסרים נוזלים הוסיפי עוד קצת לפי הספיגה.
      אפשר להוסיף גם קינמון אם אוהבים. זמן הבישול לא יותר מ- 10 דק'. לצנן היטב ולמלא את הבצק בהצלחה:)
      רויטל

      מחק
  51. הי רויטל, הבלוג שלך מדהים!! אני מוצאת את עצמי לאחרונה רוב היום הפנוי שלי קוראת מתכונים ומחפשת מה להכין (אופה בעיקר בסופי שבוע)
    תעשי לי סדר אחת ולתמיד בבקשה!!! בנושא ההמרות מכוסות לגרמים/מ"ל (אבל בבקשה בלי המלצה לקנות משקל כי אני לא רואה את עצמי מתחילה לשקול מוצרים....)
    כשאת כותבת את המשקל בכוסות- את מתכוונ לכוס מסט מידות אוניברסלי? או לכוס זכוכית השקופה הרגילה?
    כנ"ל גם לגבי מ"ל- שזה פחות בעיה מבחינתי כי יש לי את הסט האוניברסלי - כשאת מציינת כמות נוזל בכוס- זה האוניברסלי או הזכוכית?

    בבקשה בבקשה תעשי לי סדר...

    ותודה מראש, חני

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום חני
      כוס אוניברסלית היא כוס שמודדים בה גם את החומרים היבשים כמו קמח,סוכר וכד' ואת נוזלים כמו שמן,חלב וכד'
      המידות בבלוג הן לפי משקל ומד ליטר. ההמרה לכוסות היא לכוס אוניברסלית שתכולתה היא 240 מ"ל.
      אני לא אומרת לאנשים מה לעשות אף פעם! כאשר שואלים לדעתי אני ממליצה לעבוד לפי משקל כי זה הכי מדויק שיכול להיות ויותר מדויק מכוס אוניברסלית.

      באיזה דרך שתבחרי למדוד את המצרכים -שיהיה בהצלחה ואפייה נעימה וטעימה
      רויטל

      מחק
  52. היי רויטל . האם אפשר במקום גביע שמנת להשתמש בחלב ? במידה וכן אשמח לדעת כמו

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,
      חלב לא מחליף שמנת חמוצה לא במרקם ולא בטעם.
      כאן המתכון הוא עם אשל,אפשר במקום אשל שמנת חמוצה או יוגורט או שמנת מתוקה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  53. הי רויטל:)
    מכינה את הרולדה המדהימה בפעם השניה:) הכנתי אתמול את הבצק על מנת שישכב לילה במקרר אך האירוע שלשמו אני מכינה את העוגה נדחה בכמה ימים...כמה זמן הבצק יכול לשכב במקרר מבלי להתקלקל? 3 ימים זה יותר מידי? האם כדאי להקפיא ולהפשיר לפני ההכנה?
    תודה, שירלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שירלי
      ההמלצה שלי היא להכין כבר היום את הרולדות ופשוט להקפיא אותן עם המלית וכל תהליך הגלגול. לעטוף היטב בניילון נצמד לאחר שהרולדות קפאו לחלוטין כדי שלא יתפסו לחות וריחות מהמקפיא וביום האירוע להוציא חצי שעה לפני הזמן בו את רוצה לאפות את הרולדות, לחמם תנור ולאפות אותן לאחר שעמדו חצי שעה בחוץ. ולא לשכוח לעשות את החיתוך בחצי הגובה עם סכין חד.
      ניתן להקפיא את הבצק,רק שזה עדיף כשהבצק טרי ולא עמד יום במקרר.
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  54. הבטחתי לעדכן, אז אחרי מנוחה במקרר, נכנס לתנור, ניחוחות של שבת בבית, והטעם מדהים, תודה על המתכון, שבת שלום

    השבמחק
  55. היי :) האם ניתן להחליף את הקמח הרגיל בקמח שיפון מלא?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      קמח שיפון מלא הוא קמח כבד מאוד ולא מומלץ לשימוש באופן בלעדי במתכון הוא יגרום לבצק דביק ובלתי אכיל
      אם הסיבה היא בריאותית נסי קמח כוסמין לבן ומלא יותר מתאים במקרה הזה

      מחק
  56. הכנתי את העוגיות והחבאתי...

    השבמחק
  57. רויטל יקרה בוקר טוב !!!
    בשבוע שעבר "נפגשתי לראשונה" עם האתר המדהים הזה
    המתכון של העוגיות (שהכנתי אותו לשבת האחרונה וגם ביום שני) חוסל לגמרי במהירות רבה המתכון קל ומוצלח טעים שאין מילים לתאר... כל חברה/שכנה שטעמה ישר ביקשה את המתכון ואפילו בעלי שלקח קופסא סיפר שחבריו "שמרו" לנשים... יישר כח ותודה רבה לך על עוגיות נהדרות. תמר כהן.

    השבמחק
  58. רויטל שלום!
    חייבת לשבח את האתר המקסים שלך!
    כאחת שנחשפה לעולם האפייה רק לפני חודשים ספורים, תמיד רציתי לקפוץ קדימה, לנסות דברים של ״גדולים״. העוגיות האלו הן העוגיות האהובות עלי ביותר ותקופה שאני מתכננת להכין אותם אבל חוששת בשל חוסר הניסיון שלי.
    אתמול, כשפגשתי במתכון שלך, החלטתי לנסות. אמרו לי שאני הולכת על הדברים הקשים במקום להתחיל בקטן. לא וויתרתי.
    הכנתי את העוגיות ויצאו לי מדהימותתתת! בגאווה הגשתי את העוגיות לחבריי ולמשפחתי. אפילו צילמתי והעלתי לפייסבוק.
    תודה רבה לך על המתכון הנפלא הזה. על כך שאת מקלה על העבודה בדיוק הכמויות ואופן ההכנה!
    ישר כוח! אמשיך בוודאות לבקר את האתר ולהכין מהמטעמים שלך!

    השבמחק
  59. היי, הקפאתי בטעות את הבצק במקום להכניס אותו למקרר והעברתי רק לאחר כמה שעות. הרסתי אותו??

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      הכל בסדר:)
      הבצק יהיה מעולה
      אל תדאגי
      לקמח את משטח העבודה ולתת לישה קצרצרה לגיבוש הבצק ולרדד על משטח מקומח
      הכל יהיה בסדר
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  60. היי שמי אור..
    את יכולה להסביר לי על החיתוך שלפני האפיה? אני רואה בתמונה שלא חתכת לפני האפיה... למה לחתוך ? המילוי יתיבש או ינזל החוצה לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך אור
      זה שלא רואים תמונה של החיתוך לא אומר שלא עשיתי זאת
      לא תמיד אני מצלמת אחד לאחד את כל שלבי ההכנה,אני עושה כמיטב יכולתי
      ואם בהוראות ההכנה כתוב לחתוך לפני האפייה,כנראה שישי לי סיבה טובה לכתוב זאת ואפשר לסמוך על ההכוונה שלי במתכון:)
      מלית התמרים לא תגלוש מהבצק וגם לא תתייבש החיתוך עוזר לבצק להיאפות בצורה מרבית וטובה וגם מקל על פריסת העוגיות לאחר האפייה והקירור
      שימי לב שהחיתוך אינו מלא אלא חלקי רק עד אמצע הרולדה
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  61. אור...
    רויטל הכנתי! וזה יצאה טעיםםםםם רצח! עכשיו אני מבינה למה כולם כאן מתלהבים מהמתכון :) תודה רבה רבה רבה לך על המתכון ועל כל ההסברים ותשובות על השאלות.

    השבמחק
  62. הכנתי היום. במקום סוכר שמתי תחליף יצא מדהים! תודה. טיפ בשביל שהבצק לא יידבק שימו נייר אפייה על המשטח את גוש הבצק ומעליו עוד נייר אפייה ואז רדדו בשיטה הזאת אין צורך להוסיף קמח והבצק לא נדבק! בתאבון כרמית.

    השבמחק
  63. רויטל תבורכי :-) אחרי כל כך הרבה מתכונים, חודשים של חיפוש אחר המתכון שישיג לי את העוגיה במרקם שאני רוצה....מצאתי:-) והכל בזכותך :-) הכנתי אותן השבת וקיבלתי בדיוק את מה שחיפשתי:-) תודה

    השבמחק
  64. שלום, אפשר בבקשה גרסה של המתכון "ללא גלוטן"? את יודעת אולי באלו קמחים כדאי להשתמש כדי לקבל בצק דומה? תודה!!

    השבמחק
  65. היי שירה
    ללא גלוטן יש קמח אחד מנצח והוא קמח תמי. יש קמח תמי לבצקים רגילים כמו זה ויש קמח תמי שנקרא תגמיש שהוא לבצקי שמרים.
    בהצלחה
    רויטל

    השבמחק
  66. הי, לא יצא לי טוב: רולדה אחת יצאה קשה מידי והשניה חצי עשויה.. מה עשיתי לא טוב? לשלוח לך תמונה?

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה שמשהו לא עשית טוב
      מדובר בבצק ותיק ומעולה
      משהו בתהליך ההכנה שלך ל הבצק לא היה תקין
      אין צורך בתמנוה:)
      ברור לי או שהלישה שלך לא הייתה טובה
      או שרידוד הבצק לא היה טוב
      ומה זה רולדה קשה? לא ברור לי
      ורולדה לא עשויה משמע זמן אפייה או טמפרטורת תנור לא טובה
      רויטל

      מחק
  67. היי רויטל:)
    הרגע הכנסתי למקרר את הבצק שהכנתי(חילקתי אותו ל4) ופעלתי לפי המתכון.
    הבצק לאחר הלישה יצא לי יחסית קטן בהשוואה לתמונה שהעלת.
    כשחילקתי ל4 את הבצק ,כל כדור יצא לי יחסית קטן לעומת התמונה ...האם זה בסדר?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בסדר גמור.
      אל תשכחי שאת הולכת לרדד את הבצק ולמלא אותו
      התמונה היא בתקריב כך שזה לא קנה מידה לגודל שיצא לך:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  68. אני רוצה להכין היום את העוגיות האלו , הן נראות נהדר וכבר הרבה זמן אני מחפשת בצק מנצח :)
    רק שאלה לי בבקשה - כמה מ''ל יש בגביע אשל ?
    אני פשוט רוצה להחליף בשמנת חמוצה ולא יודעת כמה לשים .
    אשמח לשמוע ממך :) תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      גביע אשל וגביע שמנת חמוצה במשקל וכמות זהה כך שאין בעיה מבחינת הכמות.
      הכמות היא 200 מ"ל
      בהצלחה ואם יש עוד שאלות אשמח לעזור
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה על המענה המהיר :) הכנתי ויצא נהדר , אמשיך להתעמק בבלוג הנפלא שלך , תודה :)

      מחק
  69. נפלא!!!!! תודה!...

    השבמחק
  70. שלום ראינו את כל התגובות וזה עדיין לא עזר.עשינו כל מה רשמת ועדיין הבצק מתפורר.אשמח שתגידי לנו מה בדיוק עשית שלא התפורר לך? תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. את מכינה את הבצק שמיקסר/מעבד מזון ביד? איך בדיוק את מכינה אתה בצק שלב אחרי שלב פשוט תכתבי כל פרו בתהליך ההכנה שלך
      לי הבצק לא מתפורר ואני מכינה אותו שנים רבות
      בבקשה לתאר בדיוק איך את שוקלת את החומרים וכד'.
      רויטל

      מחק
  71. שלום רויטל
    האם ניתן להחליף את הקמח הלבן בקמח כוסמין ?
    תודה
    מלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מלי
      לא ניסיתי להכין את הבצק הזה עם קמח כוסמין
      כך שאין לי מושג איך זה יצא
      חג שמח
      רויטל

      מחק
  72. היי ניסתי להכין את המתכון והבצק התפורר
    מה השתבש?

    השבמחק
  73. היי ניסתי להכין את המתכון והבצק התפורר
    מה השתבש?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ליאורה
      הבצק לא אמור להתפורר
      איך הכנת אותו? האם לשת במיקסר או ביד?
      האם הבצק עבר קירור כמו שצריך לפני הרידוד?
      חסר מידע על אופן ההכנה כדי להבין מה השתבש אצלך
      בברכה
      רויטל

      מחק
  74. הי רויטל,

    לא התחשק לי להוציא את המקסר, שמתי הכל במעבד מזון, יצא מעולה! שמתי פובידל אגוזים וקנמון,
    ללקק את האצבעות, אפילו הבן הקטן שלי עזר לרדד, בצק נוח ומצוין ומאד טעים!.

    השבמחק
  75. בוקר טוב רויטל
    האם אפשר למלא את המגולגלות בתפוחי עץ

    השבמחק
    תשובות
    1. צהרים טובים
      אפשר בהחלט למלא בתפוחים
      חשוב לגרר את התפוחים ולסחוט מהם את המיץ ולהוסיף מעט פירורי לחם או פירורי ביסקוויט על מנת שיספגו את הנוזלים שבתפוחים
      ניתן למרוח מעט ריבה או ממרח תמרים לפני פיזור התפוחים ולהוסיף כמובן צימוקים או אגוזים קצוצים לפי טעמכם האישי
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  76. היי רויטל -כבר הכנתי את העוגיות המדהימות האלה .
    אבל הפעם רוצה להכין את הבצק ערב לפני (יום חמישי) .
    מה עלי לעשות,בבוקר למחרת? צריך להשאיר את הבצק קצת שיגיע לטמ' החדר ואז הלאה?או אפשרי ישר לעבוד איתו מהמקרר.(הוא לא יוצא ממש קשה).
    מה היית מוסיפה למלית פרג מוכנה ?תודה וגמר חתימה טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אין בעיה להכין את הבצק ערב לפני .לעטוף היטב בניילון נצמד
      לא צריך להביא לטמפ' החדר. הוא לא מתקשה מאוד רק מעט לעבד על משטח מקומח כלומר ללוש מעט כדי שיהיה נוח לרדד את הבצק
      למלית פרג מוכנה אפשר להוסיף תפוח מגורר/צימוקים/אגוזים קצוצים/שוקולד צ'יפס
      בהצלחה וחתימה טובה
      רויטל

      מחק
    2. תודה רבה על התשובה. גמר חתימה טובה

      מחק
    3. רויטל,בוקר אור -הבצק הפעם לא הצליח.לשתי אתמול ולפי מה שרשמת-לא הרבה עד שיהיה בצק. בבוקר ראיתי שנשארו קצת קוביות חמאה (הייתי צריכה ללוש עוד את הבצק אם כך?)
      את הבצק חילקתי לכדורים אתמול ועטפתי כל כדור בניילון נצמד.קימתתי משטח עבודה וגם מעל הבצק ושרציתי לרדד הבצק כאילו נקרע ולא הצלחתי לרדד לבצק חלק.יש לכם טיפים לפעם האה?תודה רבה

      מחק
    4. היי
      אם נשארו קוביות חמאה זה אומר שלא לשת מספיק את הבצק וזה מנע ממנו להיות מגובש
      חשוב שמכינים את הבצק הזה שהחמאה תהיה בטמפרטורת החדר ותיספג לגמרי בקמח
      בנוסף חשוב חשוב
      לעבד מעט את הבצק לאחר שהייה ארוכה במקרר על מנת לעזור לו להתגבש
      אם תניחי את הכדור בצק ישירות מהמקרר על משטח מקומח ותרדדי עם מערוך הבצק יהיה קרוע ומאוד קשה לרידוד.לכן חשובה הלישה הקצרה לפני הרידוד
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  77. תודה רבה על ההסבר.

    השבמחק
  78. שלום רויטל,
    האתר שלך מדהים והמתכונים מעולים.
    אם אפשר לדעת מה המלצתך לגבי הכנת העוגיות בחורף, שהרי החמאה לא נמסה גם כשמוציאים אותה החוצה...
    תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      תודה רבה:)
      החמאה לא צריכה להיות נמסה בשום מצב
      כאשר כותבים חמאה רכה הכוונה לרך ולא נמס
      לכן אין שום בעיה עם החורף :-) פשוט מוציאים את החמאה מהמקרר
      חותכים לקוביות קטנות ותוך כחצי שעה עד שעה יש חמאה רכה
      בהצלחה רבה
      רויטל

      מחק
  79. שלום רויטל
    כשאת כותבת כוס הכוונה לנפח של 240 מ"ל?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      המתכון הזה נכתב שכעוד השתמשתי בכוס ביתית כדי להמיר את המשקל לגרמים למען קוראי הבלוג
      מאז עברתי לכוסות מדידה בינלאומית וזה מדויק יותר
      בכל אופן עדיף למדוד במד ליטר ולשקול בגרמים זה הכי טוב
      ובמקרה של המתכון הזה תוספת של 20 מ"ל שמן או מעט יותר קמח לא תזיק לבצק
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  80. היי רויטל,
    אחלה בצק.
    שתי שאלות קטנות
    1. האם ניתן להחליף את הסוכר באבקת סוכר - חשבתי שהמרקם של הסוכר יכול לתרום לפריכות של העוגיות.
    2. מדוע העוגיות כל הזמן נפתחות ומתפוצצות לי? נראה לי שאני לא מגזימה עם המילוי.
    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      1.אין צורך באבקת סוכר במתכון הזה. כמות הסוכר בבצק לא כזאת גדולה ולכן אין לך משמעות מבחינת הפריכות
      2. תבדקי האם את לא מרדדת את הבצק דק מידי . כאשר מרדדים את הבצק קד מידי יש סיכויים גדולים שייפתח בזמן האפייה.
      קורה שבצק מגולגלות נפתח זה תלוי בהמון גורמים..משך זמן הלישה של הבצק. תלוי כמה רכה הייתה החמאה בזמן הכנת הבצק. עובי הבצק..טמפרטורת התנור..את כל אלה לומדים ככל שמכינים את הבצק יותר פעמים ואז יודעים מה מתאים לתנור אצלך בבית ומה הנוסחא הטובה לך בהכנת הבצק:)
      רויטל

      מחק
  81. היי רויטל,
    האם הבצק מתאים גם לאוזני המן?
    תודה וחג שמח :(

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      אפשר להכין מהבצק אוזני המן
      אותם כללים - זמן מנוחה,הקפאה ולא לרדד דק מידי את הבצק שלא ייקרע
      בהצלחה
      שבת שלום
      רויטל

      מחק
  82. תודה רבה על התשובה המהירה והיסודית!
    שבת שלום 🎂

    השבמחק
  83. היי, הכנתי את העוגיות בדיוק לפי המתכון ויצאו לי 4 כדורים ממש קטנים ולא "שמנים" כפי שבציור.
    האם פספסתי משהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      מכיוון שלא צריפת צילום אין לי מושג מהם יחסי הגדול בין מה שהכנת לבין מה שיש כאן בצילומים
      ומה הכוונה בכדורים? אולי התכוונת לרולדת המגולגלות שבתבנית? מה מרחת ברולדות? איך הלך לך רידוד הבצק?
      רויטל

      מחק
  84. ממש טעים וקל👍👍👍

    השבמחק
  85. רויטל היקרה הכנתי המון פעמים את המתכון המעולה שלך של המגולגלות. מתכון מנצח.
    הפעם אין לי אשל יש לי גלון של יוגורט.
    השאלה שלי כמה יוגורט לשים בכוס עם ידית במקןם הגביע אשל שכתוב במתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אפשר להחליף את האשל ביוגורט
      אין לי מושג באיזה כוס מדובר... אבל הייתי שמה 3/4 כוס ולא כוס מלאה כי היוגורט יותר נוזלי מהאשל ואם תשימי כמות גדולה יותר מזו של האשל הבצק יהיה רטוב מידי וישתנו היחסים בין החומרים
      המלצתי היא להחזיק בית סט כוסות מדידה ,סט כזה עולה 10 - 20 שקלים חדשים בכל חנות של כלי בית וכך תדעי בדיוק את הכמויות שאת משתמשת בהם
      בהצלחה ותודה רבה
      רויטל

      מחק
  86. ערב טוב,אפשר במקום אשל לשים יוגורט ביו 3%?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אפשר אבל באותה הכמות כלומר 200 מ"ל
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  87. הי רויטל, מה עם קמח מלא 100%, עובד עם הבצק הזה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      קמח מלא 100% יתן תוצאה כבדה ומאוד לא נוחה לעבודה
      אני הייתי מחליפה מחצית מכמות הקמח לקמח מלא ואז לא יפגם המרקם והבצק יהיה נוח לרידוד ומילוי
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  88. הכנתי ויצא מושלם!! תודה!

    השבמחק
  89. היי האם אפשר להקפיא את הבצק במקום לשים במקרר?
    אם כן כמה זמן צריך להקפיא?

    השבמחק
    תשובות
    1. למה להקפיא לפני הרידוד ?אני לא ממליצה. לא עם הבצק הזה
      עדיף במקרר. אחרי שמכינים את הרולדות מקפיאים לא לפני
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  90. היי רוויטל,
    המתכונים שלך תמיד מעולים והתוצאות נחטפות 😃
    שאלה לגבי המתכון הספציפי.. אם אני מבקשת להמירו ל"ללא סוכר". מהי כמות התחליף סוכר שעלי לשים (חוששת מטעם לוואי בשימוש יתר). וכן, אם אני משתמשת בריבה ללא סוכר ועליה קוקוס האם לא יצא יבש? המון תודה מראש😃

    השבמחק
    תשובות
    1. הי רוני
      לגבי כמות תחליף הסוכר בבצק אני ממליצה לשים רבע כוס תחליף סוכר (מבינה את החשש מפני טעם לוואי)
      אם תשתמשי במעדן פרי ותפזרי מעל קוקוס אין שום בעיה רק שימי לב יש בקוקוס סוכר! כדאי לבדוק שאת קונה קוקוס נקי ואפשר גם לפזר פירורי לחם כמובן טבעיים וללא תיבול או פירורי עוגיות ללא תוספת סוכר
      ואת יכולה גם להכין ממרח תמרים טבעי ,יש תמרים בוואקום אותם אפשר לבשל עם מים ולהוסיף קינמון ואגוזים. יותר טעים מהממרח הקנוי
      אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור
      רב תודות על המילים החמות :)
      רויטל

      מחק
  91. היי רויטל
    האם ניתן לעשות את המתכון הזה עם מצרכים שיהיה פרווה? ובמידה וכן אילו מצרכים?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור מיטל
      כדי להפוך את הבצק לפרווה במקום אשל ניתן להשתמש בקרם קוקוס או במיץ תפוזים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  92. היי רויטל את חושבת שאפשרי לשים במקום אשל מעדן סויה וניל ?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור דבורה
      אני חושבת שזה בהחלט אפשרי - באותה הכמות
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  93. מעולות.הבצק יצא טיפה רך אבל הוספתי קמח ושוב מקפיא ונהיה מצויין

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      הבצק צריך להיות רך,פשוט מרדים אותו על משטח מקומח
      שמחה שאהבת
      רויטל

      מחק
  94. הי רויטל
    על איזה כוס מדובר? האם כוס חד פעמית קרה מתאימה?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור מורג
      אני משתמשת רק בכוס מידה בינלאומית המכילה 240 מ"ל
      כוס חד פעמית - יש כל מני סוגים וכל אחת מכילה כמות אחרת ,זה מאוד בעייתי לדייק כך במדידת החומרים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  95. תשובות
    1. שלום רחל
      אני משתמשת בממרח שוקולד מוכן
      כזה שהילדים אוהבים או ממרח נוטלה או השחר או כל חברה אחרת שטעימה לכם
      רויטל

      מחק
  96. היי רויטל
    איך את עושה ממרח שוקולד לילדים פשוט ממרח שוקולד קנוי ?
    תודה ולילה טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. הי רחלי
      נכון,אני משתמשת בממרח שוקולד קנוי כפי שעניתי בתשובה מעל :)
      בהצלחה וחתימה טובה

      מחק
  97. תודה וסליחה. לא ראיתי את השאלה מפורסמת אז שאלתי שוב
    חתימה טובה
    רק עוד שאלה קטנה זה נמרח טוב על הבצק ?
    זה סמיך מידי בשביל זה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רחל
      לא סמיך מידי ומצוין וקל למריחה
      גמר חתימה טובה
      רויטל

      מחק
  98. רק רציתי להודות על מתכון שאני מכינה באופן קבוע וכולם ללא יוצא מהכלל חושבים שזה מאיזה מאפית בוטיק...המילוי הכי אהוב זה ריבה מעורבת עם קינמון ואגוזי פקאן או מלך. ניסיתי עם פראנגיפאן וגם נהדר

    השבמחק
  99. הי. אפשר להכין במעבד מזון? ואם כן, החמאה צריכה גם אז להיות רכה? תודה😊

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      החמאה צריכה להיות רכה בגלל סוג הבצק
      אפשר ללוש את הבצק גם ביד ואפשר במעבד מזון ועדיין החמאה צריכה להיות רכה :)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  100. היי רויטל, הכנתי עם נוטלה ויצא מעולה! מחכה להזדמנות להכין שוב

    השבמחק
  101. היי רויטל, הכנתי עם נוטלה ויצא מעולה! מתכון מדוייק מאוד עזר שכתבת לאיזה גודל מלבן לרדד. מחכה להזדמנות להכין שוב

    השבמחק
  102. שלום רויטל
    האם אפשר למרוח גם ריבת חלב?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רונית
      אם את מורחת ריבת חלב צריך לפזר מעליה משהו שיתפוס אותה כמו קוקוס או פירורי לחם ניטרלים
      אחרת באפייה ריבת החלב תנזל החוצה כי בחום גבוה היא מבעבעת ונוזלת
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  103. הי כמה שאלות:
    מה זה מהירות בינונית?
    כמה זמן בערך זמן לישה? 2 דקות או 10 דקות?
    לעטוף כל כדור בניילון נצמד?
    צודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום מיכל
      לכל מיקסר יש דרגות מהיורת משל עצמו ודרגת מהירות בינונית היא בין הכי לאט להכי מהר
      זמן לישה משתנה לפי עצמת הלישה של המיקסר שלך ברגע שהבצק מתאחד ומתגבש זה מספיק
      עוטפים את כל הבצק ולאחר הקירו רמחלקים ל- 4 חלקים שווים בגודלם
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. סליחה על הניג'וס אבל בהוראות כתבת קודם לחלק ל 4 ואז לכסות בניילון ולקרר אז לא ברור לי. תודה

      מחק
    3. זה ממש לא משנה
      אם תחלקי ל- 4 לפני הקירור או אחרי הקירור
      תבחרי בדרך שמתאימה לך
      אני חוסכת בניילון שאני משתמשת למען איכות הסביבה ועוטפת את כל הבצק
      רויטל

      מחק
  104. אפשר מתכון למילוי פרג לבצק המעולה הזה?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      יש כאן בבלוג מלית פרג שתתאים לבצק הזה במתכון לאוזני המן (יש למעלה אינדקס מתכונים-חגים -פורים כך ניתן להגיע במהירות למתכון לאוזני המן)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...